Newsy

Bezpłatna Poradnia Telefoniczna
dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym


Od poniedziałku do piątku w godzinach od 14.00 do 22.00 pod bezpłatnym numerem telefonu 116 123 dyżurować będą specjaliści Instytutu Psychologii Zdrowia PTP, udzielając wsparcia i pomocy psychologicznej osobom potrzebującym.

Poradnia Telefoniczna 116 123 jest pierwszą ogólnopolską, bezpłatną Poradnią Telefoniczną, w której można uzyskać profesjonalną pomoc psychologiczną w sytuacjach kryzysowych.

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 14.00 do 22.00 pod numerem telefonu 116 123 dyżurować będą specjaliści Instytutu Psychologii Zdrowia PTP, udzielając wsparcia i pomocy psychologicznej osobom potrzebującym.

116 123 – zadzwoń, zaufaj

Połączenia z konsultantem Poradni 116 123 są bezpłatne – niezależnie od tego, z jakiej sieci się łączysz. Możesz się do nas dodzwonić z każdego miejsca w Polsce, zarówno z telefonu stacjonarnego jak i komórkowego. Czas rozmowy z konsultantem jest nieograniczony. Dzwoniąc do nas masz prawo do zachowania całkowitej anonimowości.

Usługi Poradni Telefonicznej 116123 dostępne są dla każdego, kto potrzebuje wsparcia i pomocy psychologicznej. Każda osoba dzwoniąca jest traktowana w taki sam sposób bez względu na płeć, rasę, religię, wykształcenie, orientację seksualną czy pochodzenie.

Zgodnie z Decyzją Komisji Europejskiej z dnia 15 lutego 2007 roku w sprawie rezerwacji krajowego zakresu numeracyjnego zaczynającego się na "116" na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym (notyfikowana, jako dokument nr C(2007) 249) numer 116 123 został zarezerwowany dla telefonu zaufania służącemu wsparciu emocjonalnemu osób dorosłych. Jednocześnie Decyzja ta rekomenduje, aby telefony ten spełniał określone warunki, w tym dostępność do usługi przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.

Instytut Psychologii Zdrowia przyjął kilkuletni program wdrażania usługi 116 123 w Polsce. Działalność Poradni rozpoczyna od 8-godzinnej dostępności (w godzinach 14.00 – 22.00) 5 dni w tygodniu. W dalszym etapie, po zebraniu doświadczeń i zbudowaniu koalicji oraz zaplecza finansowego planuje zwiększyć dostępność do 24 godzin na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Etap ten poprzedzi ewaluacja jakości pracy, a także monitoring potrzeb (liczba prób połączenia się z numerem podczas zajętej linii).

Grupa numerów 116 (czyli 116 000 – numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, 116 123 – telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych), to grupa ogólnoeuropejskich bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Decyzja Komisji zobowiązuje państwa członkowskie do udostępnienia numerów 116, chociaż nie nakazuje przydzielania tych numerów usługodawcom i zapewnienia świadczenia usług.

Do tej pory w Polsce uruchomiono dwa projekty „116”: 116111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundacje Dzieci Niczyje oraz 116000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka prowadzony przez Fundację Itaka.

Wolontariat Niebieska Linia
oprac. ops.pl angoc

Komentarze (0)

      4 + 3 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Bezpłatny wykład otwarty „Rola i znaczenie osób wspierających rodzinę” (Warszawa)

01 czerwca 2017      TAGI:         
W dniu 6 czerwca 2017 (godz. 13:30 - 15:30) Komitet Ochrony Praw Dziecka organizuje...»

500+ dla wszystkich dzieci?

22 grudnia 2017      TAGI:      
Rzecznik Praw Dziecka wystąpił o rozważenie kilku możliwości nowelizacji ustawy...»

RPO o placówkach dla osób bezdomnych

19 stycznia 2017      TAGI:         
Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z wnioskiem do Ministra Rodziny Pracy i Polityki...»

Konkurs – Wysoka jakość polityki na rzecz włączenia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych

25 lipca 2017      TAGI:      
  Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej konkurs, którego celem...»

RPD o narzędziach dla gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych

16 stycznia 2017      TAGI:         
Rzecznik Praw Dziecka zwrócił się o podjęcie działań zmierzających do wypracowania...»