Archiwalne

Praktyczne zastosowanie technik medialnych w kontaktach Ośrodków Pomocy Społecznej z dziennikarzami

Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w szkoleniu, jakie odbędzie się 21 września 2010 roku, w godzinach 9-15 w siedzibie NOT-u w Katowicach. Oferta obejmuje szkolenie z zakresu kontaktów z mediami, pracy przed kamerą oraz komunikacji interpersonalnej i przeznaczona jest dla kierowników i pracowników ośrodków pomocy społecznej, którzy udzielają informacji dziennikarzom.

Dla Kowalskiego i Nowakowej pierwszy kontakt z kamerą czy radiowym mikrofonem jest stresujący, w związku z nienaturalnością tej sytuacji. Nienaturalność polega na udzielaniu wypowiedzi "do urządzenia", a nie do końca "do człowieka" (tak jak w przypadku rozmowy z dziennikarzem prasowym) oraz wiąże się ze świadomością bycia oglądanym i słuchanym, czyli także ocenianym – przez szersze audytorium. Brak oswojenia z nową sytuacją u większości ludzi powoduje naturalny stres, uniemożliwiający optymalne zachowanie się w tej sytuacji.

Dziś media, zwłaszcza elektroniczne nie dają czasu rozmówcy na kilkudniowe przygotowanie merytorycznych zagadnień. Telewizja i radio to nie tygodnik czy miesięcznik, gdzie pan redaktor może poczekać cierpliwie na odpowiedzi. Tu odpowiedź zwykle musi być „na wczoraj”. To wiąże się z ogromnym ryzykiem popełnienia nieodwracalnego dla wizerunku własnego oraz firmy – błędu.

W związku z tym, że przy wystąpieniach publicznych jesteśmy oceniani przez innych – jeśli nie chcemy, aby pierwsze oceny były dla nas niekorzystne, w wystąpieniach tych nie ma czasu na powolne nabieranie wprawy i przyzwyczajanie się do nowej sytuacji. Dlatego występując publicznie warto być do tego odpowiednio przygotowanym.

W trakcie szkolenia dowiecie się Państwo:

Jak NIE udzielać wywiadu radiowego, jak NIE organizować konferencji prasowej, jak NIE pisać i wysyłać informacji prasowych, jak NIE występować przed kamerą, jak zostać ANTYrzecznikiem, jak NIE zarządzać medialną sytuacją kryzysową, jak NIE stosować języka polskiego i netykiety?

Cele ogólne

1. Barykada – a my pod obu jej stronach. (pracownik/ urzędnik kontra dziennikarz)
2. Zapoznanie z mechanizmami, jakie występują w mediach elektronicznych. (o co chodzi gdy dziennikarz mówi do operatora „ogrywkę zrób z dołu lub setkę zagramy efektowo ?”
3. Budowanie właściwych relacji z mediami lokalnymi i krajowymi. (czy dawanie reporterowi długopisów z logiem firmy ma sens? Ile warta jest szczerość i uśmiech ?)
4. Nabycie umiejętności rozmawiania , zarządzanie kryzysem. (podczas drugiego śniadania wpada do biura nachalna ekipa telewizyjna. Wyrzucić Ich czy poczęstować kanapką ? Czy rozmawiając z „radiem” warto ubierać marynarkę ? )

Cele szczegółowe

1. Zapoznanie się z obowiązującym prawem prasowym, poznanie kompetencji dziennikarzy i obowiązków rozmówcy oraz ich prawa.
2. Nabycie umiejętności przyjmowania właściwych postaw w kontaktach z mediami.
3. Opracowywanie systemów działań w sytuacjach kryzysowych.
4. Poznanie mechanizmów powstawania programów śledczych i interwencyjnych.
5. Podniesienie wiedzy i nabycie umiejętności w zakresie kreowania wizerunku swojej instytucji.

  • W szkoleniach wykorzystujemy materiały multimedialne obrazujące błędy jakie popełniają najczęściej urzędnicy/pracownicy w zakresie wypowiedzi udzielanych mediom elektronicznym. Są to materiały już wyemitowane. Uświadamiamy na tych przykładach konsekwencje takich a nie innych decyzji.
  • Stawiamy na praktykę i realizm a nie teoretyzowanie. Dlatego podczas szkoleń wykorzystujemy kamerę i mikrofon by na bieżąco uświadamiać uczestnikom szkolenia jakie błędy popełniają i jak się ich ustrzec oraz by można było przećwiczyć nabyte umiejętności.
  • Zajęcia prowadzi znany dziennikarz telewizyjny posiadający wieloletni staż w pracy z kamerą a także umiejętność szybkiego nawiązywania kontaktów z ludźmi. Jest wykładowcą uniwersyteckim kształcącym młodych adeptów dziennikarstwa.

Zajęcia mają charakter warsztatowy, trwają 4 godziny zegarowe i odbywają się w grupach do 15 osób.

„Pro-Sens” Ireneusz Brachaczek, info@pro-sens.pl
www.pro-sens.pl, tel. 501-221-923

oprac. ops.pl angoc

Komentarze (0)

      4 + 4 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Szkolenia Centrum Mediacji Partners Polska: kwiecień-czerwiec 2014

26 lutego 2014     
Centrum Mediacji Partners Polska zaprasza do udziału w szkoleniach z mediacji - w nowej,...»

Szkolenia DCP

17 lutego 2014     
Dolnośląskie Centrum Psychoterapii zaprasza na szkolenie nt. Diagnoza i terapia osób...»

Zapraszamy na szkolenia ze Standardów Usług i Modeli Instytucji

11 lutego 2014     
Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych zaprasza na bezpłatne szkolenia...»

Praca z osobą starszą

11 lutego 2014     
Jakie są cele medycyny geriatrycznej? Z jakimi problemami borykają się seniorzy?...»

Szkolenie z nowej metody pracy z osobami chorującymi psychicznie

07 lutego 2014     
W dniach: 19 lutego 2014 (I termin) i 26 marca 2014 (II termin) w Łodzi, w ramach unijnego...»