Newsy

Doradca nie awansuje?


Na stanowisko urzędnicze w samorządzie nie można awansować doradcy, asystenta oraz pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi – wyjaśnia MAiC. Resort nie wyklucza doprecyzowania przepisów w tym zakresie.

Na stanowisko urzędnicze w samorządzie nie można awansować doradcy, asystenta oraz pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi.

Według resortu administracji zastosowanie instytucji awansu wewnętrznego jest możliwe, ale wyłącznie w ramach stanowisk o charakterze urzędniczym.

W opinii MAiC, nie można awansować na stanowisko urzędnicze (obsadzane co do zasady w drodze naboru) pracownika zatrudnionego na stanowisku z kategorii stanowisk doradców i asystentów oraz pomocniczych i obsługi (stanowisk nieurzędniczych, wobec których ustawodawca nie przewiduje procedury naboru).

Zdaniem posła Bogdana Rzońcy, który skierował do MAiC interpelację w tej sprawie, samorządy obchodzą przepisy dotyczące rekrutacji na stanowiska urzędnicze. Parlamentarzysta zwrócił uwagę na niejasną treść art. 12 ustawy o pracownikach, który określa, iż wolnym stanowiskiem urzędniczym jest stanowisko, na które nie został przeniesiony pracownik samorządowy danej jednostki.

Jego zdaniem literalne brzmienie przepisu wskazuje, że przeniesiony na stanowisko urzędnicze może być pracownik samorządowy zatrudniony w jednej z trzech kategorii stanowisk.

Według Rzońcy, taka interpretacja przepisów prowadzi do tego, iż goniec – stanowisko pomocnicze i obsługi – po przepracowaniu 8 miesięcy w danej jednostce może w drodze awansu wewnętrznego (z pominięciem służby przygotowawczej) zostać przeniesiony na stanowisko urzędnicze.

W odpowiedzi MAiC przypomina, że „każda ewentualna próba przeniesienia pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku nieurzędniczym na stanowisko o charakterze urzędniczym może zostać oceniona, w świetle obowiązujących reguł prawnych, jako próba obejścia przewidzianej prawem procedury naboru, a w konsekwencji również służby przygotowawczej unormowanej w art. 19 analizowanej pragmatyki”.

Resort przyznaje jednak, że wątpliwości interpretacyjne związane z art. 12 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych są zasadne i „zostaną wzięte pod uwagę w przypadku podjęcia przez resort administracji i cyfryzacji działań zmierzających w kierunku nowelizacji przedmiotowej ustawy”.



źródło: www.samorzad.pap.pl
oprac. ops.pl angoc

Komentarze (0)

      5 + 4 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

KDR – wniosek o wersję elektroniczną

16 stycznia 2018      TAGI:      
Aby otrzymać elektroniczną Kartę Dużej Rodziny należy złożyć wniosek (wersja...»

Jednostki samorządu terytorialnego przeciw przemocy w rodzinie

15 stycznia 2018      TAGI:      
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło otwarty konkurs ofert na realizację...»

Pokonać bezdomność. Program pomocy osobom bezdomnym”. Edycja 2018

15 stycznia 2018      TAGI:      
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosił konkurs ofert w ramach Programu Pokonać...»

Dziecko lepiej chronione przed wydaniem z Polski

12 stycznia 2018      TAGI:      
W dniu 10 stycznia zostały uchwalone przepisy, które docelowo mają lepiej chronić...»

Konkurs w ramach II Osi priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji POWER

11 stycznia 2018      TAGI:      
W konkursie można ubiegać się o dofinansowanie projektu mającego na celu opracowanie...»