Porady      

Czy należy ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego?

Nie, nie ma wymogu, aby ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego, ponieważ zawód pracownika socjalnego nie jest stanowiskiem urzędniczym, natomiast nabór na stanowiska w drodze konkursów przeprowadza się tylko na wolne stanowiska urzędnicze (art. 12.1 Ustawy o pracownikach samorządowych).

W Ustawie o pomocy społecznej znaleźć można zapis, jakie kwalifikacje zawodowe powinien posiadać pracownik socjalny. Ten zapis stanowi wymóg przy zawieraniu umów o pracę z pracownikiem socjalnym.

Komentarze (0)

      1 + 5 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Jakie są uprawnienia pracownika socjalnego?

25 sierpnia 2016      TAGI:      
Zgodnie z przepisami Ustawy o pomocy społecznej pracownik socjalny oprócz posiadania...»

Odpowiedzialność etyczna pracownika socjalnego wobec Klienta

23 maja 2016      TAGI:   
Pracownik socjalny ma obowiązek zachowywać etyczną postawę względem osób, z którymi...»

Decyzja przyznająca zasiłek stały – czy należy w niej wspominać o objęciu ubezpieczeniem zdrowotnym?

22 sierpnia 2017      TAGI:      
Tak, jeśli osoba pobierająca zasiłek stały będzie również ubezpieczona, to wpostanowieniu...»

Która gmina jest właściwa do kierowania do DPS? Gmina opiekuna prawnego osoby ubezwłasnowolnionej czy gmina, na terenie której zamieszkuje osoba ubezwłasnowolniona?

29 sierpnia 2017      TAGI:      
Właściwą jest gmina właściwa dla opiekuna prawnego; gmina, na terenie której koncentruje...»