Porady      

Czy należy ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego?

Nie, nie ma wymogu, aby ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego, ponieważ zawód pracownika socjalnego nie jest stanowiskiem urzędniczym, natomiast nabór na stanowiska w drodze konkursów przeprowadza się tylko na wolne stanowiska urzędnicze (art. 12.1 Ustawy o pracownikach samorządowych).

W Ustawie o pomocy społecznej znaleźć można zapis, jakie kwalifikacje zawodowe powinien posiadać pracownik socjalny. Ten zapis stanowi wymóg przy zawieraniu umów o pracę z pracownikiem socjalnym.

Komentarze (0)

      3 + 4 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Co w przypadku, gdy osoba podejrzewana o stosowanie przemocy ma pełnomocnika, czy możemy mu udzielać jakichkolwiek informacji?

10 sierpnia 2017      TAGI:      
  Na wniosek sądów, prokuratorów, kuratorów sądowych i policji zespół...»

Czy Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego ma prawo utworzyć grupę roboczą?

28 sierpnia 2017      TAGI:      
Tak, oczywiście, że ma takie prawo. Jeśli widzi konieczność zwołania w jakiejś...»

Rezygnacja ze wsparcia asystenta rodziny złożona przez rodzinę – czy Ośrodek Pomocy jest wówczas zobowiązany powiadomić sąd rodzinny?

02 sierpnia 2017      TAGI:      
  Wszystko zależy od okoliczności, w wyniku których rodzina podjęła wcześniej...»

Czy w każdej gminie musi zostać opracowany Gminny Program Wspierania Rodziny?

Tak, ponieważ na gminy obowiązek ten nakłada Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie...»