Partnerzy

      Newsy         

Protest Pracowników OPS Ursynów

haloursynow.pl, któremu przedstawił swoje stanowisko w sprawie trwającego sporu. „Dwa lata temu pracownicy masowo zaczęli korzystać z indywidualnego czasu pracy, a więc z możliwości przychodzenia wcześniej lub później do pracy i wychodzenia odpowiednio wcześniej lub później. Powodowało to zakłócenia w pracy placówki. Jesteśmy firmą usługową, nie mogę pozwolić na dezorganizację pracy.” – podkreślił Dyrektor Pawlęga.

Wszystko zaczęło się w grudniu 2012 roku, w trakcie tradycyjnego wigilijnego spotkania z pracownikami Dyrektor poinformował, że wprowadzone zostaną ograniczenia w kwestii indywidualnego, elastycznego czasu pracy w Ośrodku. Z tego przywileju korzystały przeważnie kobiety, które swoje obowiązki zawodowe łączą z rolą matki małego dziecka. Efektem nowej polityki kadrowej ursynowskiego OPS, która nie ułatwia łączenia obowiązków zawodowych z rolą matki, ojca lub osoby opiekującej się niedołężnym rodzicem albo inną zależną osobą z niepełnosprawnością, jest przyczyną tego konfliktu oraz trwającego sporu zbiorowego.

Czy ten protest był potrzebny? Czy ten protest pozytywnie wpłynie na relacje pracodawcy z pracownikami? Moim zdaniem dobrze się stało, że problemem pracowników ursynowskiego OPS zainteresowały się lokalne media. Zapewne zwróci to uwagę Zarządu Dzielnicy i Radnych, czyli pracodawcy Dyrektora Pawlęgi. Uwagę przedstawiciela Redakcji OPS.pl, który przyglądał się tym wydarzeniom, zwróciły szczególnie dwa fakty. Można je określić mianem „wartości dodanej „ protestu. W godzinach 10-12 drastycznie zmalała liczba pracowników, którzy wychodzą z Ośrodka zapalić papierosa. Drugim faktem jest pomoc, której udzielili pracownicy socjalni wręczający ulotki przed głównym wejściem do Ośrodka – pomogli klientce znieść po stromych schodach wózek z dzieckiem.

Komentarze Protest Pracowników OPS Ursynów (2)

      1 + 4 = ?    
Hola, hola W firmie usługowej żeby funkcjonował elastyczny system pracy musi być on dobrze zorganizowany i zabezpieczony dla płynności obsługi klientów, są też sytuacje kryzysowe wymagające natychmiastowych działań. Łatwo jest obrażać dyrektorów i stawiać żądania, proponuję przygotujcie różne wersje zabezpieczenia zadań do których jesteście powołani i wpiszcie w nie elastyczny czas pracy, sprawdźcie czy na pewno jest zagwarantowane pełne bezpieczeństwo w pracy. Same żądania to pikuś, trzeba mieć dobrą postawę by je ocenić obiektywnie po przeanalizowaniu wprowadzić w życie.
DODAŁ: Pola DNIA 05 lutego 2015 O 08:58
Ośrodek Pomocy Społecznej powinien być modelowym przykładem jak wspierać pracowników w funkcji rodzicielskiej czy opiekuńczej nad chorym członkiem rodziny. Jeśli w instytucji, która ma wspierać rodziny w trudnych sytuacjach nie zauważa się problemów pracowników, to jak można tego oczekiwać od innych firm nastawionych na produkcję i zysk. Wstyd dla kadry zarządzającej tą placówką - powinni zarządzać raczej hutami i kopalniami albo wojskiem.
DODAŁ: Zbigniew DNIA 04 lutego 2015 O 08:24

ZOBACZ PODOBNE

Apel WRZOS w sprawie pracowników socjalnych

Apel WRZOS w sprawie pracowników socjalnych

21 stycznia 2020      TAGI:         
Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych WRZOS, zaapelowała do rządzących...»

Rzecznik o uprawnieniach pracowników związanych z rodzicielstwem

25 stycznia 2018      TAGI:      
Rzecznik Praw Dziecka dokonując analizy obowiązujących przepisów prawa w zakresie...»

I Mistrzostwa Wielkopolski Pracowników Pomocy Społecznej w Biegu na 1500 m

21 kwietnia 2015      TAGI:         
W dniu 19 kwietnia 2015 roku na stadionie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Gostyniu odbyły...»

Konferencja Pracowników Socjalnych OSL

04 listopada 2013     
W dniach 4-6 listopada 2013 r. spotkają się w Warszawie osoby zainteresowane rozwojem...»

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej
docenił pracowników pomocy społecznej

24 listopada 2010     
Z okazji obchodzonego w Polsce 21 listopada Dnia Pracownika Socjalnego w Pałacu Prezydenckim w...»

Biuletyn Pracowników Socjalnych

20 lipca 2011     
Od porad psychologiczno-pedagogicznych, poprzez skuteczną komunikację, aspekty prawne...»