Czytelnia      

Komunikacja pozorna w dialogu

Komunikacja pozorna w dialogu Kompetencje komunikacyjne pracownika socjalnego mają wpływ na wzorce zachowań osób, którym pomaga oraz na jakość udzielanej pomocy – uważa dr Monika Anna Budnik, socjolog, autorka artykułu pt. „Komunikacja pozorna w dialogu – ryzyka przeniesienia negatywnych wzorców komunikacyjnych pracowników socjalnych na klientów pomocy społecznej”.  Autorka podkreśla, że pracownik socjalny winien posiadać ponadprzeciętne umiejętności komunikacyjne, aby móc przeciwdziałać pozornym komunikatom jakie płyną od klientów. Słaba umiejętności operowania narzędziami takimi jak ankieta umiejętności społecznych, ankieta umiejętności poszukiwania pracy, wywiad rozpoznania sytuacji, wywiad z osobą niepełnosprawną, wywiad z rodziną i dziećmi, czy wywiad z osobą współuzależnioną – skutkuje pozornym opisem problemów, błędną diagnozą problemu, a w konsekwencji pozornym działaniem pomocowym.

Pełna treść artykułu dostępna jest w Portalu „EDUKACJA INTERNET DIALOG”

Komentarze (0)

      1 + 5 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

„Psychologiczne i relacyjne wyznaczniki przemocy domowej. Charakterystyka sprawców.”, Danuta Rode

23 sierpnia 2018     
Pani Prof. SWPS dr hab. Danuta Rode oddaje w ręce czytelnika niezwykle ważną i instytucjonalnie...»

„Vademekum dyrektora jednostki pomocy społecznej”, Praca zbiorowa (Wydawnictwo C.H.Beck)

06 lipca 2018      TAGI:      
Kierownicy Ośrodków Pomocy Społecznej, realizując powierzone im zadania, muszą...»

„Rozwój koncepcji pracy socjalnej na świecie. Jedna czy wiele?”, Jerzy Szmagalski (Wydawnictwo Difin)

21 czerwca 2018      TAGI:      
Wydawnictwo Difin oddało w ręce czytelnika publikację autorstwa dr hab. n. humanistycznych ...»

„Aktywny senior. Jak zachować sprawność intelektualną w podeszłym wieku?” J. Piekarska, W. Piekarski (Wydawnictwo Difin)

19 kwietnia 2017      TAGI:   
Na rynku nakładem Wydawnictwa Difin pojawiła się publikacja „Aktywny senior. Jak...»