Partnerzy

      Newsy      

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

1 lipca 2021 roku została uruchomiona Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (dalej jako CEEB). Tym samym każdy właściciel lub  zarządca budynku będzie musiał złożyć deklarację z informacją o zainstalowanym źródle ciepła i spalania paliw.

Deklaracja będzie zawierała informacje takie jak:

1) imię i nazwisko albo nazwę właściciela / zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
3) informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
4) numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
5) adres e-mail (opcjonalnie).

Deklarację można składać w 2 formach:

1) w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu i pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest to, że deklarację można złożyć, nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji.
2) w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).
Ustawodawca nie przewidział sankcji za błędne wprowadzenie danych. W deklaracji obywatel wskazuje jedynie podstawowy zakres danych dotyczący jego budynku. Prawidłowość wprowadzonych informacji będzie następnie weryfikowana, np. przez kominiarza przeprowadzającego przegląd komina, który potwierdzi to, co zostało wskazane w deklaracji, uzupełni o dodatkowe dane lub dokona modyfikacji już tych istniejących.

Każdy właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek złożenia deklaracji w terminie 12 miesięcy od uruchomienia samej bazy, tj. do 30 czerwca 2022 roku w przypadku już istniejących urządzeń grzewczych. Dla nowo powstałych budynków termin na złożenie deklaracji będzie wynosił 14 dni.

Źródło:

https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq

Komentarze Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (0)

      1 + 2 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Prawidłowa ewidencja majątku kluczem do sprawnie przeprowadzonej inwentaryzacji

Prawidłowa ewidencja majątku kluczem do sprawnie przeprowadzonej inwentaryzacji (bezpłatne szkolenie online)

22 czerwca 2023      TAGI:         
Ostatni kwartał roku to czas, który wiele organizacji poświęca na przeprowadzenie...»

Sprawozdawczość 500 plus – Centralna Aplikacja Statystyczna

03 lutego 2017      TAGI:      
CAS (Centralna Aplikacja Statystyczna) jest aplikacją obsługującą m.in. sprawozdawczość...»
Akademia Inwentaryzacji

AKADEMIA INWENTARYZACJI – efektywnie zarządzaj majątkiem

02 maja 2025      TAGI:   
Akademia Inwentaryzacji to BEZPŁATNY cykl mający na celu podniesienie kompetencji...»
Nie zawsze należy wnosić odpłatność za pobyt w DPS rodzica

Nie zawsze należy wnosić odpłatność za pobyt w DPS rodzica

30 kwietnia 2025      TAGI:      
Ustawodawca w treści art. 64 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j....»
WSA o prywatnym DPS

WSA o prywatnym DPS

30 kwietnia 2025      TAGI:      
Jak przewiduje ustawa o pomocy społecznej, osobie wymagającej całodobowej opieki...»
mObywatel i wybory

mObywatel i wybory

29 kwietnia 2025      TAGI:      
Aplikacja mObywatel staje się niezwykle wszechstronna, a jej funkcjonalność wciąż...»
chiklya1 » 02 maja 2025, 12:51

Kiedy zaksięgować płatność?

nextdoornurse » 01 maja 2025, 17:25

nursing care for dementia

Karolin@ » 30 kwietnia 2025, 14:20

art. 31 śr

Wik7. » 30 kwietnia 2025, 13:49

Decyzja