Newsy

Rekrutacja na II edycję studiów podyplomowych ”Społeczno-kulturowa tożsamość płci” rozpoczęta!

 


Instytut Socjologii UJ uruchamia w roku akademickim 2010/2011 drugą edycję interdyscyplinarnych studiów podyplomowych „Społeczno-Kulturowa Tożsamość Płci”. Proponowane studia podyplomowe kształcą ekspertów/ki z dziedziny płci kulturowej.

Studia kształcą ekspertów/ki z dziedziny płci kulturowej. W głównej mierze zorientowane są na praktykę, specjalny nacisk kładziony jest na rozwój narzędzi metodologicznych jak i umiejętności \’miękkich\’ potrzebnych do realizacji projektów.

Instytut Socjologii UJ uruchamia w roku akademickim 2010/2011 drugą edycję interdyscyplinarnych studiów podyplomowych „Społeczno-Kulturowa Tożsamość Płci”.

Studia te odpowiadają na potrzebę, wskazaną przez ONZ w Deklaracji Pekińskiej i Komisję Europejską, uwzględniania perspektywy płci we wszystkich działaniach: edukacyjnych, politycznych, ekonomicznych, społecznych. Jako iż różnorodne wskaźniki statusu płci monitorowe przez UNDP pokazują nierówności płci w Polsce, istnieje zapotrzebowanie na osoby, które będą miały wiedzę i umiejętności do wdrażania polityk równościowych i realizowania projektów budujących społeczeństwo bez dyskryminacji. Tym samym studia kształcą ekspertów/ki z dziedziny płci kulturowej, których wiedza niezbędna jest do prawidłowego funkcjonowania instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, a także do wdrażania projektów europejskich.

Uczestnicy/czki studiów zdobędą wiedzę z zakresu płci społeczno-kulturowej (gender) w społeczeństwie oraz gender mainstreaming. Jako że studia zorientowane są na praktykę, specjalny nacisk kładziony jest na rozwój narzędzi metodologicznych jak i umiejętności \’miękkich\’ potrzebnych do realizacji projektów. Studia obejmują 180 godzin warsztatów i seminariów prowadzonych przez doświadczoną kadrę i praktyków/czki. Innowacyjny program integrującym teorię i praktykę, opracowany został we współpracy z Center for Gender Research, Uniwersytet w Oslo przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego.

Szczegółowe informacje dotyczące programu studiów i rekrutacji (kryteria formalne, wymagane dokumenty, informacje nt. miejsca ich składania wraz z terminami) są dostępne na stronie www.socjologia.uj.edu.pl/gender  (zakładka „Rekrutacja”)

Termin przyjmowania dokumentów: 1 czerwca 2010 do 1 lipca 2010 oraz 1 września do 15 września 2010 (do wyczerpania się miejsc) w sekretariacie studiów: poniedziałki 15-18 oraz soboty 9-15 (5.06, 19.06, 25.06).

Sekretariat:
Instytut Socjologii, Uniwersytet Jagielloński
ul. Grodzka 52, sala 77
30-044 Kraków
12-663-17-62 (w czasie godzin otwarcia sekretariatu)
[email protected]

oprac. ops.pl

Komentarze Rekrutacja na II edycję studiów podyplomowych ”Społeczno-kulturowa tożsamość płci” rozpoczęta! (0)

      3 + 3 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Konferencja: „Pomóżcie nam! – to my, Rodzice. Dobre praktyki pracy z rodziną biologiczną”

15 listopada 2011     
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji „Pomóżcie nam! – to my,Rodzice....»

Zapraszamy na konferencję „DOBRE PRAKTYKI WSPIERANIA RODZIN W KRYZYSIE”

18 lutego 2013     
Fundacja „Znaczenie” oraz Tarnowski Ośrodek Interwencji Kryzysowej...»

Zaproszenie dla autorów! Zbieramy materiały do kolejnego numeru „Forum. O bezdomności bez lęku”

10 czerwca 2010     
Zbieramy materiały z tematyki kondycji realizowanej pracy socjalnej, kondycji zawodu...»

Rozpoczęliśmy nowy projekt:
„Stokrotkowy start – reintegracja prowadzona w CISTOR”

14 grudnia 2009     
Dnia 1 grudnia 2009 r. rozpoczęliśmy projekt „Stokrotkowy start – reintegracja...»

W Gdyni rusza kampania „Białej Wstążki”

23 listopada 2009     
W Gdyni rusza kampania „Białej Wstążki” Stop przemocy wobec kobiet! Tonajwiększa...»

15-lecie Trójstronnej Komisji
do Spraw Społeczno-Gospodarczych

21 maja 2009     
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego MPiPS pragnie poinformować, że w dniu...»