Jak obecnie stosować instrukcję
kancelaryjną w dokumentacji OPS?
W myśl art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j.: Dz. U. 2006 r. Nr 97, poz. 673, z późn. zm.) organy państwowe oraz państwowe jednostki organizacyjne, organy jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządowe jednostki organizacyjne obowiązane są zapewnić odpowiednią ewidencję, przechowywanie oraz ochronę przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź utratą:
1) powstającej w nich dokumentacji, w sposób odzwierciedlający
przebieg załatwiania i rozstrzygania spraw;
2) nadsyłanej i składanej do nich dokumentacji,
w sposób, o którym mowa w pkt. 1.
Zgodnie z powołaną ustawą instrukcja kancelaryjna określa szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędach obsługujących organy państwowe, państwowe jednostki organizacyjne i samorządowe jednostki organizacyjne. Mocą rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu wprowadzona została instrukcja kancelaryjna dla wyżej wymienionych organów. W odniesieniu do gmin i ich jednostek organizacyjnych nie ma takiego przepisu…
więcej na stronie www.prawosocjalne.pl
link do artrykułu [ tutaj ]
oprac. ops.pl angoc
Komentarze Jak obecnie stosować instrukcję
kancelaryjną w dokumentacji OPS? (0)

Zwolnienie z opłat za pobytu mieszkańca domu w DPS

Gminy, nie przegapcie tej szansy! Ruszyło rządowe dofinansowanie na teleopiekę dla seniorów – wnioski tylko do 7 lutego!

Czy będą podwyżki w samorządzie?

Tym razem oszuści podszywają się pod mObywatela

Można już składać wnioski o 800 plus
