Sopockie Targi Seniora 2011
Sopockie Targi Seniora to jedyna impreza wystawiennicza na Pomorzu dedykowana seniorom. Jest to impreza otwarta dla wszystkich mieszkańców Trójmiasta i Pomorza. Oprócz profesjonalnych stoisk z ofertą wystawienniczą planujemy również warsztaty plastyczne, prezentacje sprzętów, pokazy różnych aktywności, porady oraz konsultacje.
20 lipca br. rozpoczęliśmy przyjmowanie zgłoszeń od firm, które w swojej ofercie posiadają produkty i usługi skierowane do osób straszych.
Pierwsze Sopockie Targi Seniora zorganizowano we wrześniu 2010 roku. Sopockie Targi Seniora`2010 cieszyły się dużym zainteresowaniem i pokazały, że w dobie starzejącego się społeczeństwa rośnie zapotrzebowanie na inicjatywy skierowane do osób starszych. Sopockie Targi Seniora to jedyna impreza wystawiennicza na Pomorzu dedykowana seniorom. Jest to impreza otwarta dla wszystkich mieszkańców Trójmiasta i Pomorza.
Tegoroczna druga edycja odbędzie się 5 listopada 2011 r. w Hali 100-lecia Sopotu. Oprócz profesjonalnych stoisk z ofertą wystawienniczą organizatorzy planują również warsztaty plastyczne, prezentacje sprzętów, pokazy różnych aktywności, porady i konsultacje.
Zapraszamy firmy, które w swojej ofercie posiadają produkty lub usługi skierowane do osób starszych do zaprezentowania swojej oferty na Targach – mówi Anna Jarosz – dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie – organizator Targów. Chcemy w jednym miejscu zgromadzić różnorodne produkty i usługi w zakresie aktywności i opieki, które mogą poprawić jakość życia seniorów, m.in. wyroby i sprzęty medyczne, prozdrowotne, produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne, zdrową żywność, wygodną i modną odzież i obuwie, usługi turystyczne i uzdrowiskowe, oferty kursów, szkoleń i zajęć dla seniorów czy usługi finansowe.
Wśród osób odwiedzających Targi zostanie przeprowadzony plebiscyt na najlepszą ofertę (produkt, usługę) dla seniorów. Zwycięzcy otrzymają dyplomy z logo oraz nazwą „Przyjazne seniorom” – symbolem produktu przyjaznego seniorom.
Na przestrzeni ostatnich lat zmienił się obraz polskiego seniora i wbrew nadal istniejącym stereotypom grupa ta jest zróżnicowana. To nie tylko osoby, które wymagają opieki i wsparcia ze strony innych ale również stale powiększająca się grupa osób aktywnych, zainteresowanych własnym rozwojem. Seniorzy stają się coraz poważniejszą grupą konsumentów, trzeba jednak bardziej dostosować ofertę do ich potrzeb.
Obecnie w Polsce osoby powyżej 65 roku życia stanowią ponad 13 proc. ludności kraju (5,1 mln), prognozy demograficzne GUS wskazują na to, że seniorów będzie przybywać. W 2035 r. Polskę będzie zamieszkiwać ponad 9,6 mln osób w wieku emerytalnym, którzy będą stanowić około 27 proc. mieszkańców. Wzrasta też liczba osób sędziwych (powyżej 80 roku życia). Stąd rośnie zapotrzebowanie na produkty i usługi skierowane do seniorów.
Firmy, które chciałyby zaprezentować swoją ofertę na II Sopockich Targach Seniora mogą zgłaszać się do 9 września 2011 r.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Biurze Organizacyjnym Targów przy sopockim MOPS-ie, tel. 58 551-17-10 w. 50. Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie www.mopssopot.pl.
Sopockie Targi Seniora 2011
https://www.mopssopot.pl/targi.php
Agnieszka Niedałtowska
Specjalista ds. komunikacji zewnętrznej
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Kolejowa 14, 81-835 Sopot
tel. 0 58 551 17 10 w. 51
tel. kom. 609 680 697
fax 0 58 555 04 07
www.mopssopot.pl
oprac. ops.pl angoc