Newsy

Doradca nie awansuje?


Na stanowisko urzędnicze w samorządzie nie można awansować doradcy, asystenta oraz pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi – wyjaśnia MAiC. Resort nie wyklucza doprecyzowania przepisów w tym zakresie.

Na stanowisko urzędnicze w samorządzie nie można awansować doradcy, asystenta oraz pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi.

Według resortu administracji zastosowanie instytucji awansu wewnętrznego jest możliwe, ale wyłącznie w ramach stanowisk o charakterze urzędniczym.

W opinii MAiC, nie można awansować na stanowisko urzędnicze (obsadzane co do zasady w drodze naboru) pracownika zatrudnionego na stanowisku z kategorii stanowisk doradców i asystentów oraz pomocniczych i obsługi (stanowisk nieurzędniczych, wobec których ustawodawca nie przewiduje procedury naboru).

Zdaniem posła Bogdana Rzońcy, który skierował do MAiC interpelację w tej sprawie, samorządy obchodzą przepisy dotyczące rekrutacji na stanowiska urzędnicze. Parlamentarzysta zwrócił uwagę na niejasną treść art. 12 ustawy o pracownikach, który określa, iż wolnym stanowiskiem urzędniczym jest stanowisko, na które nie został przeniesiony pracownik samorządowy danej jednostki.

Jego zdaniem literalne brzmienie przepisu wskazuje, że przeniesiony na stanowisko urzędnicze może być pracownik samorządowy zatrudniony w jednej z trzech kategorii stanowisk.

Według Rzońcy, taka interpretacja przepisów prowadzi do tego, iż goniec – stanowisko pomocnicze i obsługi – po przepracowaniu 8 miesięcy w danej jednostce może w drodze awansu wewnętrznego (z pominięciem służby przygotowawczej) zostać przeniesiony na stanowisko urzędnicze.

W odpowiedzi MAiC przypomina, że „każda ewentualna próba przeniesienia pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku nieurzędniczym na stanowisko o charakterze urzędniczym może zostać oceniona, w świetle obowiązujących reguł prawnych, jako próba obejścia przewidzianej prawem procedury naboru, a w konsekwencji również służby przygotowawczej unormowanej w art. 19 analizowanej pragmatyki”.

Resort przyznaje jednak, że wątpliwości interpretacyjne związane z art. 12 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych są zasadne i „zostaną wzięte pod uwagę w przypadku podjęcia przez resort administracji i cyfryzacji działań zmierzających w kierunku nowelizacji przedmiotowej ustawy”.



źródło: www.samorzad.pap.pl
oprac. ops.pl angoc

Komentarze (0)

      3 + 4 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Nie będzie zmian kryterium dochodowego w 500+

06 kwietnia 2018      TAGI:      
Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej reagując na pojawiające się informacje...»

Nie będzie zmian w 500+

09 maja 2018      TAGI:      
Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej wskazuje, że nie są planowane zmian...»

Rzecznik Praw Dziecka o zawodzie psychologa

19 lipca 2018      TAGI:      
Rzecznik Praw Dziecka zwraca uwagę na brak regulacji związanych z wykonywaniem zawodu...»

Nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej

18 lipca 2018      TAGI:      
W dniu 13 lipca 2018 r. zostało opublikowane rozporządzenie Rady Ministrów z dnia...»

Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2018

17 lipca 2018      TAGI:      
Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej po raz kolejny ogłosiło program...»