Newsy         

Społeczny Inspektor Pracy w OPS Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy

W dniu 28.05.2014 r. został złożony wniosek o odwołanie społecznego inspektora pracy w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy. W związku z powyższym Zarząd Związku Zawodowego w OPS Ursynów skierował w tej sprawie oświadczenie do pracowników.

Autorami wniosku ws. odwołania społecznego inspektora pracy jest grupa pracowników ursynowskiego ośrodka, która uważa, że wyboru inspektora dokonano niezgodnie z prawem. „Grupa niezadowolonych” postuluje ponadto zmianę regulaminu wyboru społecznego inspektora pracy.

Redakcja serwisu ops.pl dowiedziała się, że grupę niezadowolonych z wyboru społecznego inspektora pracy stanowią przede wszystkim pracownicy „sympatyzujący z dyrekcją”. Instytucja społecznego inspektora pracy jest dodatkowym, obok zakładowej organizacji związkowej, narzędziem kontroli działań pracodawcy. Społeczny inspektor pracy może być wybrany lub odwołany przez pracowników zakładu pracy. Społeczni inspektorzy pracy wybierani są na okres 4 lat. Wybory przeprowadzają zakładowe organizacje związkowe.

Do praw i obowiązków zakładowego społecznego inspektora pracy – zsip należą :

  • kontrola stanu budynków, maszyn, urządzeń technicznych i sanitarnych oraz procesów technologicznych z punktu widzenia bhp;
  • kontrola przestrzegania przepisów prawa pracy, m.in. postanowień układów zbiorowych i regulaminów pracy;
  • uczestniczenie w kontroli przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego;
  • branie udziału w analizie przyczyn powstawania wypadków podczas pracy, zachorowań na choroby zawodowe oraz kontrola stosowania przez zakład pracy właściwych środków zapobiegawczych w tym kierunku

Zarząd Związku Zawodowego Pracowników OPS Ursynów skierował w powyższej sprawie oświadczenie dla pracowników:

Oświadczenie Zarządu Związku Zawodowego w OPS Ursynów 

źródło: www.opsursynow-zzp.waw.pl

Komentarze (1)

      3 + 4 = ?    
zajmijcie się robotą a nie jakimiś głupotami
DODAŁ: zocha DNIA 07 czerwca 2014 O 12:15

ZOBACZ PODOBNE

Zakrywanie ust i nosa obowiązkowe w pracy

Zakrywanie ust i nosa obowiązkowe w pracy

01 grudnia 2020      TAGI:      
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych...»
Tytuł pracownika miesiąca

Tytuł pracownika miesiąca a kodeks pracy

04 sierpnia 2020      TAGI:         
Urząd Ochrony Danych Osobowych wychodząc naprzeciw zjawisku publikowania przez pracodawcę...»
Rejestracja czasu pracy a dane biometryczne

Rejestracja czasu pracy a dane biometryczne

18 maja 2020      TAGI:         
Pracodawcy stosują różne metody ewidencji czasu pracy, od podpisywania listy obecności...»
Koszty upomnienia w górę

Koszty upomnienia w górę

14 stycznia 2021      TAGI:      
W dniu 12 stycznia 2021 r. zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Finansów,...»
Od 1 stycznia 2021 r. powstaje ustawowy obowiązek zgłoszenia do ZUS zawieranych umów o dzieło. Tym samym umowy te trzeba wykazać w specjalnym formularzu RUD (zgłoszenie umowy o dzieło) w ciągu 7 dni od zawarcia. Formularz można przekazać przez internet – korzystając z Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Wskazany obowiązek nie dotyczył umów: - zawartych z własnym pracownikiem, - wykonywanych na rzecz własnego pracodawcy, ale zawartych z innym podmiotem, - zawartych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na wykonanie przez nie usług, które wchodzą w zakres prowadzonej działalności. Dodatkowo obowiązek nie będzie obejmował tych podmiotów i jednostek organizacyjnych, które nie są płatnikami składek. Źródło: https://www.gov.pl/web/rodzina/obowiazek-zglaszania-do-zus-umow-o-dzielo-zawieranych-od-1-stycznia-2021-r

Umowy o dzieło i ZUS. Duże zmiany od 1 stycznia

11 stycznia 2021      TAGI:      
Od 1 stycznia 2021 r. powstaje ustawowy obowiązek zgłoszenia do ZUS zawieranych umów...»