Odpowiedzialność etyczna pracownika socjalnego wobec pracodawcy
Pracownik socjalny jest zobowiązany zachować postawę etyczną nie tylko względem Klienta, ale także wobec pracodawcy. Oznacza to, że pracownik podejmując pracę w instytucji, zgadza się przestrzegać zobowiązań, które wobec niej podjął.
Poprzez swoją pracę pracownik socjalny powinien dążyć do poprawy funkcjonowania komórki go zatrudniającej, wykonywać obowiązki należycie, sumiennie. Ponadto powinien troszczyć się o poprawę efektywności udzielanych świadczeń.
Pracownik zatrudniony w instytucji dysponuje środkami finansowymi i rzeczowymi, które są przeznaczone na świadczenia społeczne. Powinien nimi dysponować w sposób racjonalny.
Odpowiedzialności etyczna pracownika socjalnego wobec pracodawcy opiera się na (wciąż doskonalonej) wiedzy, zaangażowaniu oraz samodyscyplinie pracownika.
Powyższy tekst został opracowany z wykorzystaniem Kodeksu Etycznego Pracowników Socjalnych.