„Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – kolejna edycja programu
W ramach programu można uzyskać wsparcie finansowe (do 100% kosztów) dla gmin/powiatów w zakresie świadczenia usługi asystenta, która będzie dostosowana do potrzeb osoby niepełnosprawnej, mieszkającej na terenie danej gminy/powiatu.
Nadto istnieje możliwość finansowania:
– zakupu środków ochrony osobistej, w wysokości nie większej niż 50 zł miesięcznie;
– zakupu biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych lub miesięcznych oraz koszt dojazdu własnym/innym środkiem transportu np. taksówką asystentów w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści programu, w wysokości nie większej niż 200 zł miesięcznie;
– zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi programu, w wysokości nie większej niż 100 zł miesięcznie;
– pokrycia kosztu ubezpieczeń OC lub NNW asystentów związanych ze świadczeniem usługi asystenta, w wysokości nie większej niż 150 zł rocznie.
Wnioski w ramach programu gmina/powiat składa do właściwego wojewody w terminie do 31 grudnia 2020 r.
Gmina lub powiat będzie przyznawała usługę asystenta na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnej” – edycja 2021. Co niezwykle istotne, osoba niepełnosprawna lub opiekun prawny ma prawo wyboru osoby, która będzie świadczyć usługi asystenta.
UWAGA Uczestnik Programu nie płaci za usługi asystenta.
Program będzie realizowany od 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.
Więcej informacji dostępnych jest pod adresem:
https://www.gov.pl/web/rodzina/wazna-pomoc-w-codziennym-zyciu-rusza-nabor-do-programu-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej–edycja-2021-dla-samorzadow2