Ochrona wolności słowa użytkowników serwisów społecznościowych
W obecnym stanie prawnym serwisy społecznościowe arbitralnie decydują o usuwaniu wpisów, czy blokowaniu kont użytkowników. Użytkownik nie ma skutecznej możliwości odwołania się od takiej decyzji, nawet jeśli użytkownik wykaże, że nie złamał żadnego prawa, a działanie serwisu narusza wolność wypowiedzi.
Nowe rozwiązania prawne w przypadku zablokowania konta lub usunięcia wpisu, w przypadku gdy jego treść nie narusza polskiego prawa, wyposaży użytkownika w narzędzie do złożenia skargi do serwisu, który będzie musiał ją rozpatrzyć w ciągu 48 godzin. Nieprzywrócenie wpisu albo utrzymanie blokady konta będzie skutkowało możliwością złożenia przez użytkownika odwołania do Rady Wolności Słowa (5 osobowe ciało kolegialne powoływane przez Sejm na 6 letnią kadencję), która rozpatrzy je w ciągu 7 dni. Jeśli Rada uzna skargę za zasadną, może nakazać niezwłoczne przywrócenie zablokowanej treści lub konta. Postępowanie ma być prowadzone w formie elektronicznej, co zapewni szybkość działania oraz niskie jego koszty.
Od decyzji Rady będzie przysługiwała skarga do sądu.
Za niezastosowanie się do rozstrzygnięć Rady Wolności Słowa lub sądu Rada będzie mogła nałożyć na serwis społecznościowy karę administracyjną w wysokości od 50 tys. zł do 50 mln zł.
Źródło: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/ochrona-wolnosci-slowa-uzytkownikow-serwisow-spolecznosciowych
Komentarze Ochrona wolności słowa użytkowników serwisów społecznościowych (0)

„Ochrona danych osobowych w cyfrowej dżungli”

Większa ochrona przed przemocą coraz bliżej

Będzie ochrona odbiorców paliw stałych

Specjalista ds. pracy socjalnej – oferta pracy
