Partnerzy

      Szkolenia         

Praca socjalna z trudnym klientem z wykorzystaniem komunikacji bez przemocy. Warsztaty online.

Zapraszamy Państwa na warsztaty online prowadzone przez Panią Małgorzatę Skwarek:

Temat:

Praca socjalna z trudnym klientem z wykorzystaniem komunikacji bez przemocy. Warsztaty online.

Termin:

14.03.2022 r., godz. 10.00-14.00.

Prowadząca:

Małgorzata Skwarek – starszy specjalista pracy socjalnej, od ponad 20 lat kierownik działów nadzorujących pracę pracowników socjalnych w strukturach pomocy społecznej. Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca na specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny od 2012r. oraz studiów z zakresu pracy w WSP im. J. Korczaka.

Plan warsztatów:

1. Komunikacja bez przemocy w praktyce pracownika socjalnego – etapy budowania kontaktu z Klientem:

Powiedz to inaczej – zasada rozwiązywania konfliktów.
Wyrażanie uczuć – zmień styl rozmowy.
Dążenie do porozumienia – przemawiaj do najlepszych cech drugiej osoby.
Uświadamiaj sobie emocje.
Odróżniaj akceptację od przyznania racji.
Daj znać jakich zmian oczekujesz i dlaczego?

2. Ćwiczenia do słów kluczy: spostrzeżenia, uczucia, wyrażanie potrzeb, próśb i odbiór empatyczny w relacji z drugim człowiekiem. Budowanie płaszczyzny do współpracy i porozumienia – pracownik socjalny – Klient.

Spostrzeżenia czy oceny?
Myśli czy uczucia?
Rozpoznawanie uczuć rozmówcy.
Wyrażanie próśb bez agresji.
Obiór empatyczny pracownika socjalnego w kontakcie z Klientem pomocy społecznej.

3. Dobra komunikacja – co to takiego? Sztuka prowadzenia rozmów – obrona przed manipulacją.

Nieuczciwe sposoby argumentacji (manipulacji) w kontakcie z osobą potrzebującą pomocy (poranioną, zagubioną, zniecierpliwioną).
Jak się bronić przed manipulacją – trzy podstawowe techniki. Typy barier (brokerów) skutecznej komunikacji.
Typy słuchania w komunikacji.
Informacja zwrotna w komunikacji.
Bariery samoakceptacji a kontakt z Klientem pomocy społecznej.

4. Trudny Klient w pracy socjalnej. Jak reagować?

Trudny Klient – typy zachowań Klientów – modele.
Trudny Klient – rodzaje oporu – trzy podejścia.
Czego unikać w kontaktach z Klientem?
Typowe błędy pracowników socjalnych.

Zachęcamy do rejestracji

Ze względu na formę warsztatową wydarzenia LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.

Sprawy organizacyjne:

Warsztaty w formule spotkania online z prowadzącym, gdzie wszyscy uczestnicy mogą się widzieć i słyszeć. Spotkanie w formule aktywnej pracy w podgrupach/zespołach. W związku z tym wymagany jest dostęp do mikrofonu, opcjonalnie dostęp do kamery. Link do warsztatów uczestnicy otrzymają dzień przed planowanym spotkaniem na podany w zgłoszeniu adres e-mail.

Cena warsztatów:

400 zł brutto. Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy 10% rabatu. Cena wyniesie zatem 360 zł brutto. Za jedną zgłoszoną osobę, każdy kolejny uczestnik z danej instytucji 100 zł brutto. Aby skorzystać z rabatu, wystarczy wpisać hasło “ops 10%” w pole „kod rabatowy” w formularzu rejestracyjnym.

Zarejestruj się na warsztaty:

formularz rejestracyjny

Przeczytaj więcej:

facebook.com

Organizator warsztatów:

Izabela Orlikowska
tel. 690 300 482
email: [email protected]

Komentarze Praca socjalna z trudnym klientem z wykorzystaniem komunikacji bez przemocy. Warsztaty online. (0)

      4 + 2 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Trudny klient

Trudny klient lub podopieczny? Jak radzić sobie w sytuacjach stresowych? Szkolenie online.

05 grudnia 2023      TAGI:      
Zapraszamy do udziału w szkoleniu online, pt. "Trudny klient lub podopieczny? Jak radzić...»
Specustawa o pomocy obywatelom Ukrainy po kwietniowych nowelizacjach

Specustawa o pomocy obywatelom Ukrainy po nowelizacjach – szkolenie online

22 marca 2022      TAGI:         
Specustawa i zasady ogólne – dwie ścieżki pomocy świadczonej obywatelom Ukrainy...»

Symptomy i prewencja zachowań autodestrukcyjnych. Co robić, czego unikać, gdzie szukać pomocy? Szkolenie online.

02 czerwca 2023      TAGI:         
Statystyki oparte na danych zgromadzonych przez wojewódzkie komendy policji o zamachach...»

„Przemocy w rodzinie NIE”

08 maja 2015      TAGI:      
Instytut Rozwoju Służb Społecznych we współpracy ze Stowarzyszeniem na Rzecz Przeciwdziałania...»
Bezpłatne konferencje ONLINE pn. „Profesjonalizacja pomocy kadr instytucji pomocowych”

Bezpłatne konferencje ONLINE pn. „Profesjonalizacja pomocy kadr instytucji pomocowych”

18 listopada 2020      TAGI:         
Stowarzyszenie Wspierania Aktywności „Bona Fides” z Lublina zaprasza do udziału...»

Warsztaty Terapii Zajeciowej – szkolenie

24 kwietnia 2015      TAGI:   
Centrum Edukacji Vademecum zaprasza na szkolenie nt. „Warsztat Terapii Zajęciowej...»