Praca socjalna z trudnym klientem z wykorzystaniem komunikacji bez przemocy. Warsztaty online.
Temat:
Praca socjalna z trudnym klientem z wykorzystaniem komunikacji bez przemocy. Warsztaty online.
Termin:
14.03.2022 r., godz. 10.00-14.00.
Prowadząca:
Małgorzata Skwarek – starszy specjalista pracy socjalnej, od ponad 20 lat kierownik działów nadzorujących pracę pracowników socjalnych w strukturach pomocy społecznej. Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca na specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny od 2012r. oraz studiów z zakresu pracy w WSP im. J. Korczaka.
Plan warsztatów:
1. Komunikacja bez przemocy w praktyce pracownika socjalnego – etapy budowania kontaktu z Klientem:
Powiedz to inaczej – zasada rozwiązywania konfliktów.
Wyrażanie uczuć – zmień styl rozmowy.
Dążenie do porozumienia – przemawiaj do najlepszych cech drugiej osoby.
Uświadamiaj sobie emocje.
Odróżniaj akceptację od przyznania racji.
Daj znać jakich zmian oczekujesz i dlaczego?
2. Ćwiczenia do słów kluczy: spostrzeżenia, uczucia, wyrażanie potrzeb, próśb i odbiór empatyczny w relacji z drugim człowiekiem. Budowanie płaszczyzny do współpracy i porozumienia – pracownik socjalny – Klient.
Spostrzeżenia czy oceny?
Myśli czy uczucia?
Rozpoznawanie uczuć rozmówcy.
Wyrażanie próśb bez agresji.
Obiór empatyczny pracownika socjalnego w kontakcie z Klientem pomocy społecznej.
3. Dobra komunikacja – co to takiego? Sztuka prowadzenia rozmów – obrona przed manipulacją.
Nieuczciwe sposoby argumentacji (manipulacji) w kontakcie z osobą potrzebującą pomocy (poranioną, zagubioną, zniecierpliwioną).
Jak się bronić przed manipulacją – trzy podstawowe techniki. Typy barier (brokerów) skutecznej komunikacji.
Typy słuchania w komunikacji.
Informacja zwrotna w komunikacji.
Bariery samoakceptacji a kontakt z Klientem pomocy społecznej.
4. Trudny Klient w pracy socjalnej. Jak reagować?
Trudny Klient – typy zachowań Klientów – modele.
Trudny Klient – rodzaje oporu – trzy podejścia.
Czego unikać w kontaktach z Klientem?
Typowe błędy pracowników socjalnych.
Zachęcamy do rejestracji
Ze względu na formę warsztatową wydarzenia LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.
Sprawy organizacyjne:
Warsztaty w formule spotkania online z prowadzącym, gdzie wszyscy uczestnicy mogą się widzieć i słyszeć. Spotkanie w formule aktywnej pracy w podgrupach/zespołach. W związku z tym wymagany jest dostęp do mikrofonu, opcjonalnie dostęp do kamery. Link do warsztatów uczestnicy otrzymają dzień przed planowanym spotkaniem na podany w zgłoszeniu adres e-mail.
Cena warsztatów:
400 zł brutto. Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy 10% rabatu. Cena wyniesie zatem 360 zł brutto. Za jedną zgłoszoną osobę, każdy kolejny uczestnik z danej instytucji 100 zł brutto. Aby skorzystać z rabatu, wystarczy wpisać hasło “ops 10%” w pole „kod rabatowy” w formularzu rejestracyjnym.
Zarejestruj się na warsztaty:
Przeczytaj więcej:
Organizator warsztatów:
Izabela Orlikowska
tel. 690 300 482
email: [email protected]
Komentarze Praca socjalna z trudnym klientem z wykorzystaniem komunikacji bez przemocy. Warsztaty online. (0)

„Interwencyjne odebranie dziecka – ze szczególnym uwzględnieniem art. 12a ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (przemocy domowej)”

Bon Energetyczny 2024 – szkolenie online na żywo + możliwość zadawania pytań na czacie

Nowelizacja ustawy o pomocy społecznej z 28 lipca 2023 r. – kluczowe zmiany (bezpłatne szkolenie online)

Bezpłatne szkolenie online dla pracowników pomocy społecznej

Nabór na szkolenia przygotowujące do uzyskania Certyfikatu specjalisty w zakresie pomocy ofiarom przemocy w rodzinie
