14-16.04.2010 SZKOLENIE ZAKOPANE
Program ramowy:
Umiejętność porozumiewania się z innymi – klucz do sukcesu
– Znaczenie komunikacji interpersonalnej – skuteczne porozumiewanie się
– Błędy, jakie popełniamy, komunikując się z innymi – w domu, pracy i sytuacjach codziennych
– Telefon, oficjalne polecenie czy rozmowa w cztery oczy – dobór metody komunikacji do celu i wymagań sytuacji
– Skutki wadliwej komunikacji
Mówienie i słuchanie – podstawowe umiejętności komunikowania się
– Efektywna ekspresja – jak mówić, żeby inni nas rozumieli i chcieli słuchać
– Zasady i reguły komunikacji werbalnej
– Dlaczego inni nie zrozumieli, co chciałeś powiedzieć – zaburzenia komunikacji związane z osobą nadawcy
– Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu
– Umiejętność skutecznego słuchania – jak słuchać, żeby inni chcieli z nami rozmawiać
– Słuchać i rozumieć klienta – typowe błędy i bariery
Poza słowami – komunikacja niewerbalna
– Umiejętne używanie mowy ciała w różnych sytuacjach życiowych
– Jak skutecznie odczytywać gesty i język ciała
– Nie tylko ciało mówi – organizowanie biura i zajmowanie miejsca przy stole
– Autoprezentacja – tworzenie określonego wizerunku i sprawianie odpowiedniego wrażenia
Wpływ społeczny w komunikacji interpersonalnej
– Dlaczego ulegamy cudzym wpływom
– Podstawowe mechanizmy psychologiczne wpływu społecznego
– Podstawowe techniki wpływu społecznego – jak wpłynąć na innych, jak inni wpływają na nas
– Obrona przed manipulacją ze strony innych – w domu i w pracy
Przekonywanie i perswazja
– Czym są postawy i jak wpływają na nasze zachowanie
– Jak skutecznie wpływać na zmianę cudzych postaw
– Cechy komunikatów perswazyjnych
– Dyskusja – trudna sztuka
Asertywność – w zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi
– Niezadowolony klient, niesolidny pracownik, krępująca propozycja – jak sobie z nimi poradzić
– Zamiast płaczu, krzyku i złości – techniki zachowań asertywnych
– Jak nie poddać się mobbingowi, poniżaniu i wykorzystywaniu
– Wyrażanie krytyki, niezadowolenia i gniewu
– Radzenie sobie z nieśmiałością i zakłopotaniem
Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
– Radzenie sobie w rozmowie z trudnym partnerem
– Panowanie nad emocjami
– Komunikacja w konflikcie. Techniki rozwiązywania konfliktów
– Odczytywanie sygnałów zdradzających kłamstwo z głosu, ciała i twarzy
– Problem w instytucji – komunikowanie w sytuacji kryzysowej
Komunikacja interpersonalna w grupach społecznych
– Rodzaje komunikacji w grupach społecznych
– Jak wygląda przepływ informacji w grupach i zespołach
– Skuteczna komunikacja pomiędzy szefem a podwładnymi
Udział w całkowitym szkoleniu
z noclegami i wyżywieniem wynosi 640,00 zł od osoby
PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ:
Ogólnopolski Ośrodek Konferencyjny
30-438 Kraków, ul. Borkowska 5/33
tel./fax. (12) 658-34-97, (12) 264-31-47
www.ook.com.pl , e-mail: [email protected]
Oferta szkolenia [ tutaj ].doc
KARTA ZGLOSZENIA
DO POBRANIA NA STRONIE www.ook.com.pl
oprac. ops.pl angoc