NIK o usługach elektronicznych w administracji publicznej
Najwyższa Izba Kontroli opublikowała wyniki kontroli o świadczeniu usług publicznych w formie elektronicznej na przykładzie wybranych jednostek samorządu terytorialnego. Jak wynika z w/w dokumentu, system ePUAP służył przede wszystkim wymianie informacji pomiędzy urzędami, a tylko w niewielkim stopniu do świadczenia e-usług dla obywateli. ePUAP to Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, która umożliwia obywatelom załatwianie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, unikając kolejek oraz konieczności stawienia się w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
Wzrostu zainteresowania wskazaną formą składania wniosków można jednak upatrywać w związku z Ustawą o pomocy państwa w wychowaniu dzieci. Ustawodawca przewidział możliwość składania wniosków nie tylko w formie tradycyjnej, ale również i elektronicznej.
Całość raportu dostępna pod adresem: https://www.nik.gov.pl/plik/id,10420,vp,12749.pdf
Komentarze NIK o usługach elektronicznych w administracji publicznej (0)

WSA o informacji publicznej i Facebooku

Zatrudnienie osób niepełnosprawnych w administracji

Nowy tekst jednolity ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
Pomoc Fundacji ”10 kwietnia” dla dzieci osób, które ucierpiały w służbie publicznej

Konferencja „Nowe wyzwania w administracji publicznej”
