Czy należy ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego?
Nie, nie ma wymogu, aby ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego, ponieważ zawód pracownika socjalnego nie jest stanowiskiem urzędniczym, natomiast nabór na stanowiska w drodze konkursów przeprowadza się tylko na wolne stanowiska urzędnicze (art. 12.1 Ustawy o pracownikach samorządowych).
W Ustawie o pomocy społecznej znaleźć można zapis, jakie kwalifikacje zawodowe powinien posiadać pracownik socjalny. Ten zapis stanowi wymóg przy zawieraniu umów o pracę z pracownikiem socjalnym.
Komentarze Czy należy ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego? (0)
Decyzja przyznająca zasiłek stały – czy należy w niej wspominać o objęciu ubezpieczeniem zdrowotnym?
Tak, jeśli osoba pobierająca zasiłek stały będzie również ubezpieczona, to wpostanowieniu...»
Czy należy przekazywać kopię Niebieskiej Karty A do policji, jeśli podmiotem sporządzającym nie była policja?
Kopii Niebieskiej Karty cz. A nie przekazuje się.
Informuje się policję stosownym...»
Czy dodatek za pracę w terenie należy się pracownikowi socjalnemu, który nie przeprowadza wywiadów środowiskowych, bo np. pracuje w sekcji zajmującej się tylko przemocą?
Tak, taki dodatek pracownikowi się należy i przysługuje mu, pomimo że pracownik...»
Jakie są uprawnienia pracownika socjalnego?
Zgodnie z przepisami Ustawy o pomocy społecznej pracownik socjalny oprócz posiadania...»
Czy dodatek za pracę w terenie należy się pracownikowi socjalnemu, który nie przeprowadza wywiadów środowiskowych, bo np. pracuje w sekcji zajmującej się tylko przemocą?
Tak, taki dodatek pracownikowi się należy i przysługuje mu, pomimo że pracownik...»
Odpowiedzialność etyczna pracownika socjalnego wobec pracodawcy
Pracownik socjalny jest zobowiązany zachować postawę etyczną nie tylko względem...»