Porady      

Czy należy ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego?

Nie, nie ma wymogu, aby ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego, ponieważ zawód pracownika socjalnego nie jest stanowiskiem urzędniczym, natomiast nabór na stanowiska w drodze konkursów przeprowadza się tylko na wolne stanowiska urzędnicze (art. 12.1 Ustawy o pracownikach samorządowych).

W Ustawie o pomocy społecznej znaleźć można zapis, jakie kwalifikacje zawodowe powinien posiadać pracownik socjalny. Ten zapis stanowi wymóg przy zawieraniu umów o pracę z pracownikiem socjalnym.

Komentarze (0)

      1 + 1 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Czy w ramach prowadzonej procedury NK pracownik socjalny powinien przeprowadzić wywiad środowiskowych?

29 sierpnia 2017      TAGI:      
Nie ma konieczności ani również ustawowego obowiązku, aby w ramach procedury Niebieskiej...»

Czy można zaprosić świadka przemocy w rodzinie na posiedzenie grupy roboczej?

28 sierpnia 2017      TAGI:      
Na posiedzenie grupy roboczej w danej sprawie w konkretnej rodzinie można zaprosić...»

W jakich sytuacjach należy napisać do sądu o wgląd w sytuacje rodziny?

09 sierpnia 2017      TAGI:      
  Ośrodek Pomocy Społecznej może, a nawet musi wystąpić do Sądu Rejonowego...»

Która gmina jest właściwa do kierowania do DPS? Gmina opiekuna prawnego osoby ubezwłasnowolnionej czy gmina, na terenie której zamieszkuje osoba ubezwłasnowolniona?

29 sierpnia 2017      TAGI:      
Właściwą jest gmina właściwa dla opiekuna prawnego; gmina, na terenie której koncentruje...»

Czy można przesłać dane osobowe mailem?

10 sierpnia 2017      TAGI:      
  To administrator danych osobowych musi tak zabezpieczyć dane osobowe, aby...»