Prace domowe okiem rozporządzenia
Wskazane rozporządzenie budzi wiele kontrowersji. Zakłada m. in. :
1) niezadawanie przez nauczycieli uczących w klasach I–III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży pisemnych i praktycznych prac domowych do wykonania przez ucznia w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych;
2) brak obowiązku wykonania przez uczniów klas IV–VIII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży pisemnych i praktycznych prac domowych zadawanych przez nauczyciela do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych oraz nieocenianiu wykonania albo niewykonania tej pracy domowej przez ucznia.
Projektodawca zakłada zatem w przypadku klas I–III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, ze względu na specyfikę kształcenia zintegrowanego, rezygnację z możliwości zadawania przez nauczyciela pisemnych i praktycznych prac domowych. W klasach IV–VIII szkoły podstawowej będzie już możliwość zadawania uczniom prac domowych w postaci prac pisemnych i praktycznych. Jednak jak zakłada projektodawca wykonanie tych prac nie będzie obowiązkowe dla ucznia i nauczyciel nie będzie ustalał oceny z tych prac. Wskazany stan rzeczy rodzi pytania o nie tylko o sens ich zadawania, ale przede wszystkim motywację ucznia do ich wykonania.
Jak czytamy dalej w uzasadnieniu projektu, proponowana zmiana nie oznacza zniesienia obowiązku uczenia się w domu, tj. nauki czytania w przypadku najmłodszych uczniów, czytania lektur, przyswojenia określonych treści, słówek itp.
Źródło:
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12381254/katalog/13033404#13033404
Komentarze Prace domowe okiem rozporządzenia (0)

Zmiany do rozporządzenia w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej

Zastrzeganie numeru PESEL okiem Ministerstwa

Nowy tekst jednolity rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych

Prace legislacyjne nad „Dobrym startem”

Wykonywanie funkcji inspektora ochrony danych w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych – konferencja
