Centralny rejestr naborów do pracy w jednostkach samorządowych – czy to realne?
Jak wskazuje jej autor, ułatwiłoby to osobom poszukującym pracy w różnych rejonach kraju pozyskiwanie informacji o toczących się naborach w różnych jednostkach samorządu terytorialnego oraz jednostkach im podległym. Wprowadzenie w/w rejestru wraz z obowiązkiem publikowania w nim informacji o naborach do pracy na równi z Biuletynem Informacji Publicznej wiązałoby się z większą transparentnością działalności lokalnych samorządów oraz ułatwiłoby poszukiwania pracy osobom zainteresowanym pracą w samorządzie. Autor wyjaśnia że, obecna decentralizacja i konieczność poszukiwania ofert pracy w osobnych Biuletynach Informacji Publicznej dla każdego samorządu mocno utrudnia znalezienie pracy.
Wnioskodawca jednocześnie zauważa, że wskazane rozwiązanie funkcjonuje już dla Służby Cywilnej. W tym stanie faktycznym stworzenie podobnego serwisu dla ofert pracy w jednostkach samorządu terytorialnego nie byłoby zjawiskiem odosobnionym.
Petytor wskazuje na funkcjonujące już rozwiązanie prawne, które w sposób jednoznaczny ułatwia znalezienie interesującej oferty pracy w służbie cywilnej. Taki stan rzeczy budzi pytania o analogiczne rozwiązania w innych podmiotach…
A jakie jest Państwa zdanie?
Źródło:
https://www.senat.gov.pl/gfx/senat/userfiles/_public/k11/petycje/2024-3/1112324/962_zm._ust._o_pracow._samorzad._123.pdf
Komentarze Centralny rejestr naborów do pracy w jednostkach samorządowych – czy to realne? (2)

„Praca dla seniorów. Dlaczego seniorki są w trudniejszej sytuacji na rynku pracy niż seniorzy i jak to zmienić?”

Centralny rejestr pieczy zastępczej

Dofinansowanie na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy
