E-Doręczenia oddalone w czasie
Konieczność podjęcia wskazanych praw wynika z braku gotowości części podmiotów do stosowania rozwiązań określonych w ustawie o doręczeniach elektronicznych, w tym w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) lub publicznej usługi hybrydowej (PUH).
Co zakłada nowelizacja?
Nowelizacja zakłada wprowadzenie okresu przejściowego do końca 2025 r. W tym okresie korespondencja może być doręczana również za pośrednictwem operatora pocztowego, ePUAP i innych systemów. Podmioty publiczne będą zobowiązane do uzyskania adresu do doręczeń elektronicznych (ADE) najpóźniej do 1 stycznia 2025 r.
Co z podmiotami niepublicznymi?
Obowiązek posiadania wskazanego adresu dodatkowo będą miały uczelnie niepubliczne oraz federacje podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki. Dodatkowo jednostki samorządu terytorialnego oraz samorządowe instytucje kultury będą zobowiązane do posiadania ADE oraz korzystania z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) i publicznej usługi hybrydowej (PUH) w określonych terminach.
Podmioty niepubliczne będą mogły zakładać teraz adresy do doręczeń elektronicznych również za pośrednictwem operatora wyznaczonego. Taki stan rzeczy ma docelowo ujednolicić proces zakładania adresów oraz zapewnić jednolite zasady dla wszystkich dostawców usług zaufania.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami nowelizacji:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/rada-ministrow-przyjela-nowelizacje-ustawy-o-e-doreczeniach