„Senior+” edycja 2025
Oferty można składać do dnia 24 stycznia 2025 r. w wersji elektronicznej w Generatorze Obsługi Dotacji. Wyniki zostaną opublikowane na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów https://www.gov.pl/web/premier/ w terminie do 31 marca 2025 roku.
Kto może wnioskować o środki w konkursie?
Wnioski w ogłoszonym konkursie mogą składać jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego, powiatowego oraz wojewódzkiego, zwane dalej „oferentem”, których strategie rozwoju pomocy społecznej uwzględniają rozwój infrastruktury dla osób starszych lub w których brak jest innej infrastruktury pomocy społecznej tego typu.
O co można wnioskować?
Wniosek można złożyć w ramach jednego z 2 modułów:
Moduł 1 – jednorazowe wsparcie finansowe na utworzenie (przebudowę lub remont obiektów albo ich części, będących własnością jednostki samorządu terytorialnego) lub wyposażenie ośrodka wsparcia. Dofinansowaniu w ramach tego modułu podlega do 80% całkowitego kosztu realizacji zadania, który nie może być wyższy niż 400 tys. zł – w przypadku Dziennego Domu „Senior+” oraz 200 tys. zł – w przypadku Klubu „Senior+”. Wydatki inwestycyjne poniesione w ramach modułu 1 mogą dotyczyć tylko przebudowy pomieszczeń lub budynku. W ramach dotacji nie można finansować remontu/budowy architektury ogrodowej. W przypadku, gdy budynek nie jest własnością jednostki samorządu terytorialnego, dofinansowanie w ramach modułu 1 programu przysługuje jedynie na wyposażenie ośrodka wsparcia;
Moduł 2 – zapewnienie funkcjonowania już istniejących ośrodków wsparcia. Dofinansowaniu w ramach tego modułu podlegają działania związane z bieżącym utrzymaniem ośrodka wsparcia. Kwota dofinansowania na działalność bieżącą ośrodków wsparcia wynosić będzie miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca nie więcej niż 400 zł w Dziennym Domu „Senior+” oraz nie więcej niż 200 zł w Klubie „Senior+”, przy czym dotacja nie może stanowić więcej niż 50% całkowitego kosztu realizacji zadania.
Jak wygląda proces składania wniosku?
Aby aplikować o środki w konkursie, należy:
1) wypełnić wszystkie wymagane pola oferty oraz dodać załączniki;
2) złożyć ofertę w Generatorze Obsługi Dotacji – za pomocą przycisku „złóż ofertę”;
3) zapisać złożoną ofertę w formacie PDF wraz z załącznikami;
4) podpisać ofertę kwalifikowalnym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania jednostki samorządu terytorialnego i – kontrasygnowania przez skarbnika, wraz z wymaganymi załącznikami;
5) złożyć ofertę w wersji elektronicznej do właściwego urzędu wojewódzkiego. Oferta musi być opatrzona podpisem zaufanym i wysłana za pośrednictwem platformy ePUAP, do właściwego urzędu wojewódzkiego w terminie do 24 stycznia 2025 roku.
Więcej informacji:
Komentarze „Senior+” edycja 2025 (0)

Co NIK będzie kontrolować w 2025 roku? Kto będzie pod lupą?

Oświadczenie odbiorcy uprawnionego tylko do 31.01.2025 r.

Płaca minimalna od stycznia 2025 r. w górę
„Modelowy system na rzecz integracji społecznej” – spotkanie informacyjne w woj. kujawsko-pomorskim
Zaproszenie do projektu „Modelowy system na rzecz integracji społecznej” – woj. mazowieckie
