Czy należy ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego?
Nie, nie ma wymogu, aby ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego, ponieważ zawód pracownika socjalnego nie jest stanowiskiem urzędniczym, natomiast nabór na stanowiska w drodze konkursów przeprowadza się tylko na wolne stanowiska urzędnicze (art. 12.1 Ustawy o pracownikach samorządowych).
W Ustawie o pomocy społecznej znaleźć można zapis, jakie kwalifikacje zawodowe powinien posiadać pracownik socjalny. Ten zapis stanowi wymóg przy zawieraniu umów o pracę z pracownikiem socjalnym.
Komentarze Czy należy ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego? (0)
Czy należy przekazywać kopię Niebieskiej Karty A do policji, jeśli podmiotem sporządzającym nie była policja?
Kopii Niebieskiej Karty cz. A nie przekazuje się.
Informuje się policję stosownym...»
Czy dodatek za pracę w terenie należy się pracownikowi socjalnemu, który nie przeprowadza wywiadów środowiskowych, bo np. pracuje w sekcji zajmującej się tylko przemocą?
Tak, taki dodatek pracownikowi się należy i przysługuje mu, pomimo że pracownik...»
Jak długo należy monitorować sytuacje rodziny po zamknięciu procedury Niebieskiej Karty
Nie ma oznaczonego przepisami prawa terminu co do monitorowania sytuacji rodziny pozamknięciu...»
Jakie są zadania pracownika socjalnego?
Przepisy Ustawy o pomocy społecznej nakładają na pracownika socjalnego wiele zadań.
Wpierwszej...»
Jak często należy monitorować sytuację rodzin pobierających zasiłek stały?
Kwestie tę reguluje art. 107 ust. 4 Ustawy o pomocy społecznej, który wskazuje,...»
Odpowiedzialność etyczna pracownika socjalnego wobec społeczeństwa
Pracownik socjalny pracuje ludźmi, a więc powinien ponosić odpowiedzialność etyczną...»