Czy należy ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego?
Nie, nie ma wymogu, aby ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego, ponieważ zawód pracownika socjalnego nie jest stanowiskiem urzędniczym, natomiast nabór na stanowiska w drodze konkursów przeprowadza się tylko na wolne stanowiska urzędnicze (art. 12.1 Ustawy o pracownikach samorządowych).
W Ustawie o pomocy społecznej znaleźć można zapis, jakie kwalifikacje zawodowe powinien posiadać pracownik socjalny. Ten zapis stanowi wymóg przy zawieraniu umów o pracę z pracownikiem socjalnym.
Komentarze Czy należy ogłaszać konkurs na stanowisko pracownika socjalnego? (0)
Czy plan pracy asystenta rodziny powinien być spójny z kontraktem socjalnym pracownika socjalnego, jeśli pracują z tą samą rodziną?
Nie, plan pracy asystenta rodziny nie musi być spójny z kontraktem socjalnym.
Zagadnienie...»
Decyzja przyznająca zasiłek stały – czy należy w niej wspominać o objęciu ubezpieczeniem zdrowotnym?
Tak, jeśli osoba pobierająca zasiłek stały będzie również ubezpieczona, to wpostanowieniu...»
Czy dodatek za pracę w terenie należy się pracownikowi socjalnemu, który nie przeprowadza wywiadów środowiskowych, bo np. pracuje w sekcji zajmującej się tylko przemocą?
Tak, taki dodatek pracownikowi się należy i przysługuje mu, pomimo że pracownik...»
Dodatek 250 zł dla pracownika socjalnego
Pracownicy socjalni zatrudnieni w instytucjach pomocy społecznej, m.in. Ośrodkach...»
Wypalenie zawodowe pracownika socjalnego
Praca pracownika socjalnego wiąże się z emocjonalnym zaangażowaniem w sprawy Klienta....»
Decyzja przyznająca zasiłek stały – czy należy w niej wspominać o objęciu ubezpieczeniem zdrowotnym?
Tak, jeśli osoba pobierająca zasiłek stały będzie również ubezpieczona, to wpostanowieniu...»