„Dobry start” opublikowany. Jak ubiegać się o świadczenie?
W dniu 1 czerwca zostało opublikowane rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”. Zgodnie z rozporządzeniem wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia będą przyjmowane już od dnia 1 sierpnia 2018 roku do dnia 30 listopada 2018, natomiast w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – ich przyjmowanie rozpocznie się od dnia 1 lipca do dnia 30 listopada. Będzie ono przysługiwało w wysokości 300 zł jednorazowo. UWAGA: wnioski, które zostaną złożone po upływie ww. terminu, zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
Formularz wzoru wniosku w postaci papierowej udostępnia organ właściwy prowadzący postępowanie w sprawie świadczenia Dobry start. Rozporządzenie nie zawiera wzoru ww. wniosku, jednakże nakreśla katalog tych elementów, które winien zawierać:
1) nazwę i adres organu właściwego;
2) dane dotyczące wnioskodawcy i dzieci, na które wnioskodawca ubiega się o przyznanie świadczenia dobry start, w tym: imię, nazwisko, datę urodzenia, adres miejsca zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość, stan cywilny wnioskodawcy oraz, o ile je posiada – adres poczty elektronicznej i numer telefonu;
3) oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły;
4) oświadczenie o legitymowaniu się przez dziecko orzeczeniem o niepełnosprawności;
5) klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”;
6) inne dokumenty, w tym oświadczenia niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia „Dobry start”.
Przyznanie wnioskowanego świadczenia nie wymaga wydania decyzji administracyjnej, tym samym nie należy jej oczekiwać. Organ prześle wnioskodawcy jedynie informację o jego przyznaniu na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej. Natomiast w przypadku, nie wskazania adresu, organ odbierając wniosek od wnioskodawcy, poinformuje jedynie o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu świadczenia.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią rozporządzenia pod adresem:
https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2018/1061
Komentarze „Dobry start” opublikowany. Jak ubiegać się o świadczenie? (2)

Dodatkowe roczne świadczenie pieniężne dla emerytów i rencistów z podpisem prezydenta

„Dobry klimat w pracy”

Ustawa „Mama 4+” opublikowana. Kto dostanie świadczenie? Warunki, zasady
