Zmiany w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów

Z dniem 11 grudnia 2018 r. weszły w życie zmiany do ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów wprowadzone ustawą z dnia 5 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej oraz niektórych innych ustaw. Nastąpi zmiana dotychczasowego brzmienia art. 15 ust. 3b na:
„3b. Wniosek i załączniki do wniosku określone w ust. 4 w postaci elektronicznej mogą być składane za pomocą:
1) systemu, o którym mowa w ust. 11, po zastosowaniu zapewnionych w systemie sposobów potwierdzenia pochodzenia oraz integralności przesłanych danych;
2) systemu teleinformatycznego wskazanego w informacji zamieszczonej na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw rodziny po uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw informatyzacji, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.”;

Ponadto, dotychczasowe brzmienie ust.11 – zdanie drugie – otrzyma brzmienie:
„Uwierzytelnianie użytkowników w systemie teleinformatycznym wymaga użycia profilu zaufanego, innego środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1579 oraz z 2018 r. poz. 650 i 1544), adekwatnie do poziomu bezpieczeństwa środka identyfikacji elektronicznej wymaganego dla usług świadczonych w tym systemie, danych weryfikowanych za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego, jeżeli te dane pozwalają na identyfikację i uwierzytelnienie wymagane w celu realizacji usługi online, albo innych technologii, jeżeli zostaną udostępnione w tym systemie.”

Nowelizacja dotyczy przede wszystkim składania wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego drogą elektroniczną.

Źródło:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180001544

Komentarze (0)

      2 + 1 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Zasiłek opiekuńczy na dłużej

Zasiłek opiekuńczy na dłużej, będą zmiany

29 maja 2020      TAGI:         
Trwają prace legislacyjne nad zmianą okresu, przez który będzie można pobierać...»

Bezpłatna mediacja od 1 stycznia 2020 r. w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej

02 stycznia 2020      TAGI:         
Od 1 stycznia weszła w życie ustawa z dnia 15 czerwca 2018 r. o zmianie ustawy o nieodpłatnej...»
Czy to ostatnie chwile Zespołu ds. Alimentów RPO i RPD?

Czy to ostatnie chwile Zespołu ds. Alimentów RPO i RPD?

26 sierpnia 2020      TAGI:         
W dniu 25 sierpnia odbyło się ostatnie już posiedzenie eksperckiego Zespołu ds.Alimentów...»
Ochrona ofiar przemocy domowej

Ochrona ofiar przemocy domowej. Nadchodzą ważne zmiany

06 marca 2020      TAGI:         
W dniu 3.03.2020 r. Rząd przyjął przygotowane przez Ministerstwo Sprawiedliwości...»
Od 1 stycznia 2021 r. powstaje ustawowy obowiązek zgłoszenia do ZUS zawieranych umów o dzieło. Tym samym umowy te trzeba wykazać w specjalnym formularzu RUD (zgłoszenie umowy o dzieło) w ciągu 7 dni od zawarcia. Formularz można przekazać przez internet – korzystając z Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Wskazany obowiązek nie dotyczył umów: - zawartych z własnym pracownikiem, - wykonywanych na rzecz własnego pracodawcy, ale zawartych z innym podmiotem, - zawartych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na wykonanie przez nie usług, które wchodzą w zakres prowadzonej działalności. Dodatkowo obowiązek nie będzie obejmował tych podmiotów i jednostek organizacyjnych, które nie są płatnikami składek. Źródło: https://www.gov.pl/web/rodzina/obowiazek-zglaszania-do-zus-umow-o-dzielo-zawieranych-od-1-stycznia-2021-r

Umowy o dzieło i ZUS. Duże zmiany od 1 stycznia

11 stycznia 2021      TAGI:      
Od 1 stycznia 2021 r. powstaje ustawowy obowiązek zgłoszenia do ZUS zawieranych umów...»