„Realizacja kampanii społecznej promującej rodzicielstwo zastępcze” – konkurs
Sam konkurs adresowany jest do:
a) organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 UoDPPioW, m.in. stowarzyszenia (w tym stowarzyszenia zwykłe) oraz jednostki terenowe stowarzyszeń posiadające osobowość prawną, związki stowarzyszeń, fundacje, kółka rolnicze;
b) podmioty określone w art. 3 ust. 3 pkt 1 UoDPPioW, tj. osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
c) podmioty określone w art. 3 ust. 3 pkt 3 UoDPPioW, tj. spółdzielnie socjalne.
Aplikujący powinni mieć doświadczenie w realizacji minimum dwóch kampanii społecznych lub projektów informacyjno-edukacyjnych na rzecz rodziny oraz okres co najmniej 2 lat, w którym prowadzili działalność na rzecz rodzinnej pieczy zastępczej lub adopcji poprzez działania zmierzające do promocji rodzinnej pieczy zastępczej lub adopcji.
Dzięki konkursowi można uzyskać dofinansowanie na ogólnopolską kampanię społeczną, mającą na celu:
1) wzrost wiedzy i zmianę myślenia społeczeństwa na temat rodzinnych form pieczy zastępczej, w tym: zmiana postaw społecznych wobec rodzicielstwa zastępczego oraz rozpowszechnianie informacji na temat możliwości uzyskania wsparcia w prowadzeniu rodziny zastępczej;
2) zmianę w przedstawianiu i postrzeganiu rodzin zastępczych, w szczególności poprawa wizerunku rodzin zastępczych, promocja rodziny zastępczej jako przedsięwzięcia szlachetnego, niepozbawionego trudności, lecz satysfakcjonującego oraz ukazanie ważnej roli rodziców zastępczych w życiu dziecka;
3) wzrost motywacji do podjęcia działań zmierzających do tworzenia rodzin zastępczych.
W ramach kampanii powinien zostać przygotowany logotyp kampanii w postaci odpowiadającej tematowi konkursu.
Wnioski można składać jedynie do 5 maja za pośrednictwem formularza zamieszonego w systemie www.witkac.pl. Oferty złożone w inny sposób (np. doręczone pocztą bądź osobiście) nie będą rozpatrywane.
Więcej informacji dotyczących konkursu:
https://www.gov.pl/web/rodzina/rusza-i-otwarty-konkurs-ofert-na-realizacje-kampanii-spolecznej-promujacej-rodzicielstwo-zastepcze
Komentarze „Realizacja kampanii społecznej promującej rodzicielstwo zastępcze” – konkurs (0)

Zmiana ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie ustalania poziomu potrzeby wsparcia

Zmiany do rozporządzenia w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej
Światowy Dzień Sprawiedliwości Społecznej

Protest pracowników pomocy społecznej – dołączyły kolejne ośrodki
