NIK o potrzebach osób z niepełnosprawnościami
Jak wynika z dokonanych przez NIK ustaleń, uchybienia dotyczyły m.in. zastosowania rozwiązań niespełniających wymogów przepisów technicznych. Wskazane uchybienia dotyczyły: niewyróżniających się krawędzi schodów, źle oznakowanych, niewłaściwych wymiarach miejsc parkingowych, nieprawidłowo oznaczonych przeszklonych wind, niedostosowanych łazienek, braku zasad zapewnienia możliwości ewakuacji osobom ze szczególnymi potrzebami, braku informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy.
Kolejny z kontrolowanych obszarów dotyczył dostępności cyfrowej. Najczęściej powtarzającą się nieprawidłowością było niezapewnienie na stronach internetowych informacji w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania. Rzadziej nie zagwarantowano możliwości korzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika czy nie zapewniono prawidłowego działania linków na stronie internetowej. Problemem okazało się również niespełnienie wymogów stron internetowych w zakresie funkcjonalności i postrzegalności.
NIK w raporcie nie tylko ujawnia skalę potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ale przede wszystkim pokazuje, jak wiele jest jeszcze do zrobienia przez instytucja publiczne.
Zapraszamy do zapoznania się z całością poczynionych przez NIK ustaleń:
https://www.nik.gov.pl/kontrole/I/23/001/LBY/
Komentarze NIK o potrzebach osób z niepełnosprawnościami (0)

Kwalifikowanie niepełnosprawności osób z zespołem Downa

„Dostępność usług społecznych dla osób starszych na wsi” – konferencja

RPO o asystencji osobistej osób z niepełnosprawnościami
Domy pomocy społecznej nie przyjmują nowych osób
