Archiwalne

Zaproszenie na szkolenie ”Skuteczne i przyjazne motywowanie klientów do zmiany szkodliwych zachowań”

SPS zaprasza na ogólnopolskie szkolenie: Skuteczne i przyjazne motywowanie klientów do zmiany szkodliwych zachowań. Stosowanie METODY DIALOGU MOTYWUJĄCEGO w praktyce pomagania. Termin: 7-10 lipca 2013 roku. Miejsce: Kołobrzeg.

Szkolenie o charakterze warsztatowym, adresowane do osób pracujących z klientami, których destrukcyjne zachowania wymagają zmiany na lepsze, a którzy nie wydają się wystarczająco umotywowani do działania. Metoda DIALOGU MOTYWUJĄCEGO (DM) zyskała na świecie uznanie w pracy z osobami mającymi problemy z powodu używania substancji psychoaktywnych, hazardzistami, osobami z problemami zdrowia psychicznego i somatycznego, a także podopiecznymi kuratorów sądowych, pracowników pomocy społecznej, klientami psychologów i psychoterapeutów, a nawet osób motywujących do zmiany w izbach wytrzeźwień.


SPS zaprasza na ogólnopolskie szkolenie:

Skuteczne i przyjazne motywowanie klientów do zmiany szkodliwych zachowań.
Stosowanie METODY DIALOGU MOTYWUJĄCEGO w praktyce pomagania.



Opis szkolenia:

Szkolenie o charakterze warsztatowym, adresowane do osób pracujących z klientami, których destrukcyjne zachowania wymagają zmiany na lepsze, a którzy nie wydają się wystarczająco umotywowani do działania. Metoda DIALOGU MOTYWUJĄCEGO (DM) zyskała na świecie uznanie w pracy z osobami mającymi problemy z powodu używania substancji psychoaktywnych, hazardzistami, osobami z problemami zdrowia psychicznego i somatycznego, a także podopiecznymi kuratorów sądowych, pracowników pomocy społecznej, klientami psychologów i psychoterapeutów, a nawet osób motywujących do zmiany w izbach wytrzeźwień. Zazwyczaj osoby te uznaje się za trudne, niechętne do współpracy, mało zainteresowane zmianą. Potwierdzona badaniami efektywność DIALOGU MOTYWUJĄCEGO poprawia myślenie o możliwościach skutecznego pomagania tej grupie klientów, a może być też bardzo użyteczna w relacjach pozazawodowych pod warunkiem akceptacji zasad i stosowania technik zgodnych z duchem DM.

Informacje o warunkach realizacji szkolenia: Szkolenie ma charakter wykładowo-warsztatowy. Osoby szkolące się powinny przejawiać gotowość do ćwiczenia nowych umiejętności. Uczestnicy szkoleń uczących Dialogu Motywującego nie tylko poznają nową metodę pracy, ale znajdują w niej skuteczne narzędzie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.

Przyjmujemy zgłoszenia do 30 osób włącznie. O zakwalifikowaniu decyduje kolejność zgłoszeń!

Adresat szkolenia: program został przygotowany w szczególności dla osób mających kontakt z klientami (terapeuci, psychologowie, zawodowi kuratorzy sądowi, kuratorzy społeczni, pracownicy pomocy społecznej, dietetycy, pracownicy służby zdrowia, członkowie GKRPA, pracownicy punktów konsultacyjnych, izb wytrzeźwień, schronisk dla bezdomnych).

Szkolenie prowadzi:

Jadwiga Fudała – socjolog, specjalista psychoterapii uzależnień; organizator systemu lecznictwa odwykowego w zakładach karnych; wieloletni kierownik wojewódzkiego ośrodka terapii uzależnienia w województwie mazowieckim, autorka licznych artykułów i publikacji w obszarze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej, Warszawa

Szkolenie odbędzie się w dniach:
7-10 lipca 2013r. (niedziela-środa- 4 dni!) w Kołobrzegu
Hotel New Skanpol***
ul. Dworcowa 10, 78-100 Kołobrzeg (www.newskanpol.pl)

PROGRAM SZKOLENIA: „Skuteczne i przyjazne motywowanie klientów
do zmiany szkodliwych zachowań”:

7.07.2013r. (niedziela)
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia od godz. 15.00 w „Hotel New Skanpol***”

8.07.2013r. (poniedziałek)
Poznanie podstawowych założeń DM. Ćwiczenie podstawowych umiejętności pracy metodą DM.
07.00-09.00 Śniadanie
(13.00-14.00 Obiad)
09.00 Powitanie, omówienie harmonogramu szkolenia, wybór zajęć, rozpoczęcie szkolenia

09.10-15.30- prowadzenie Jadwiga Fudała:

1. Poznanie podstawowych założeń DM
• Analiza doświadczeń uczestników związanych z motywowaniem klientów do zmiany
• Analiza konsekwencji wywierania presji na zmianę zachowań klienta
• Poznanie podstaw teoretycznych metody Dialogu Motywującego
• Spojrzenie na motywację jako zjawisko zmienne i wielowymiarowe
• Poznanie podstawowych zasad i technik Dialogu Motywującego
2. Ćwiczenie podstawowych umiejętności pracy metodą DM
• Ćwiczenie wyrażania empatii
• Analiza ambiwalencji między chęcią zmiany i chęcią pozostania przy starym zachowaniu
• Zjawisko oporu w pomaganiu i ćwiczenia pracy z oporem
• Wspieranie poczucia skuteczności klientów
15.30-19.00 Czas wolny.
od 20.00 Kolacja uroczysta połączona z dyskoteką

9.07.2013r. (wtorek)
Budzenie i wzmacnianie wypowiedzi klienta w kierunku zmiany, czyli tzw. „Język zmiany”.
07.30-09.00 Śniadanie
(13.00-14.00 Obiad)
09.00-15.30- prowadzenie Jadwiga Fudała:

1. Budzenie i wzmacnianie wypowiedzi klienta w kierunku zmiany, czyli tzw. „Język zmiany”
• Ćwiczenie pytań otwartych
• Umiejętność odzwierciedlania wypowiedzi klienta
• Podsumowanie wypowiedzi klienta mających charakter automotywujący
2. Kiedy DM znajduje zastosowanie w pracy z klientem? Stosowanie DM w różnych stadiach procesu zmiany
3. Zasady pracy z klientami, którzy wrócili do starych zachowań.
15.30-19.00 Czas wolny. Dla zainteresowanych wycieczka piesza z przewodnikiem
od 20.00 Kolacja uroczysta połączona z dyskoteką

10.07.2013r. (środa)
Ćwiczenie motywowania do zmiany zachowań z wykorzystaniem poznanych technik DM
08.00-09.00 Śniadanie (Wykwaterowanie z pokoi do godz.11.00 i złożenie bagaży w bagażowni obok recepcji)
09.00-13.00
09.00-13.00 – prowadzenie Jadwiga Fudała:

1. Ćwiczenie motywowania do zmiany zachowań z wykorzystaniem poznanych technik DM
• Analiza przypadków z pracy z klientami i ćwiczenie stosowania poznanych zasad i technik DM
• Analiza szans, jakie stwarza praca z „trudnymi” klientami metodą DM
• Analiza trudności w stosowaniu DM i sposoby przeciwdziałania im.

13.00 Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów szkolenia, zakończenie
od 13.00 Obiad

CAŁOŚCIOWY KOSZT SZKOLENIA WYNOSI: 890zł OD OSOBY.

W CENIE SZKOLENIA:
– autorskie materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe,
– certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia z zakresu profilaktyki i rpa., w oparciu o wymóg art. 41 ust. 4 ustawy o
wychowaniu w trzeźwości (wymóg odbycia przeszkolenia przez członków GKRPA.) oraz art. 6 ust. 2 ustawy z o
przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz art. 10 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii
– zakwaterowanie wraz z wyżywieniem- 3 noclegi ze śniadaniem, (pokoje 2-3 osobowe) Pokoje 1 osobowe- dodatkowo
płatne. 3 obiady, 2 kolacje uroczyste, wycieczka piesza z przewodnikiem

DOJAZD WE WŁASNYM ZAKRESIE.

W sprawie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego
lub poprzez e-mail: [email protected]
Koordynator szkolenia- Joanna Słowik tel: 12 636-92-85 lub 505 011-742


www.sps.org.pl


oprac. ops.pl angoc

Komentarze Zaproszenie na szkolenie ”Skuteczne i przyjazne motywowanie klientów do zmiany szkodliwych zachowań” (0)

      2 + 3 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Szkolenie specjalistyczne z mediacji rodzinnej w dn. 10-13 grudnia 2013

19 listopada 2013     
Centrum Mediacji Partners Polska serdecznie zaprasza do udziału w szkoleniu specjalistycznym...»

Zaproszenie na szkolenia

06 września 2013     
Zapraszam na szkolenia:1. Nowa forma pomocy dla odbiorców dodatku mieszkaniowego,2....»

Zagrożenia cyberprzestrzeni – szkolenie

06 września 2013     
W ramach projektu "PI-PWP Zagrożenia cyberprzestrzeni – nowe kompetencje pracownika...»

ASYSTENT RODZINY Jednodniowe szkolenie zawodowe

07 marca 2013     
Akademia Nowy Horyzont ma zaprasza na kolejną edycję szkolenia, które odbędzie się...»

Najnowsze zmiany w świadczeniach rodzinnych

28 listopada 2011     
Zapraszamy Państwa na szkolenie organizowane dnia 12 grudnia nt.: "Najnowsze...»

Zmotywuj się! szkolenie ”Wprowadzenie do Terapii Motywującej”

30 stycznia 2011     
Zapraszamy na szkolenie ”Wprowadzenie do Terapii Motywującej” organizowane na...»