Partnerzy

      Porady         

Zadania własne gminy w zakresie pomocy społecznej

W Ustawie o pomocy społecznej w art. 17 ust. 2 wymienia się zadania własne gminy. Określone zostały one jako fakultatywne, czyli pozostawione do wyboru gminie. Oznacza to, że dalej wymienione świadczenia są uznaniowe, uzależnione od sytuacji.

Do zadań własnych gminy zalicza się przyznawanie i wypłata zasiłku specjalnego celowego, pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie w formie zasiłków, pożyczek i pomocy w naturze. O ich przyznaniu decydują pracownicy po rozeznaniu sytuacji osoby, rodziny. Jak zostało wspomniane powyżej – nie ma obowiązku przyznawania tych świadczeń.

Ponadto do zadań gminy należy przyznawanie i zapewnienie miejsc w Domach Pomocy Społecznej i Ośrodkach Wsparcia, tj.: Środowiskowy Dom Samopomocy o zasięgu gminnym; kierowanie osób, które wymagają opieki, do tych placówek.

Zadaniem gminy jest również rozpowszechnianie ofert pracy przekazanych z urzędu pracy, przekazywanie informacji o wolnych stanowiskach pracy oraz o możliwości zdobycia nowych kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach oraz możliwości skorzystania z poradnictwa zawodowego.

Oprócz tego zadaniem gminy o charakterze własnym jest podejmowanie działań, które wynikają z rozeznanych potrzeb społeczeństwa i realizacja programów osłonowych.

Komentarze Zadania własne gminy w zakresie pomocy społecznej (0)

      3 + 4 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Praca na terminalu mobilnym w pomocy społecznej

02 sierpnia 2017      TAGI:      
  Podczas pracy na terminalu mobilnym istnieje możliwość zdefiniowania szablonów...»

Formy pomocy dla usamodzielnionych wychowanków

24 maja 2016      TAGI:         
W dziale IV Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w art. 140 wymienione...»

Proceduralne aspekty udzielania pomocy społecznej

16 maja 2016      TAGI:         
Istnieją dwie możliwości przyznania pomocy społecznej – może ona zostać udzielona...»