Partnerzy

      Porady      

Praca na terminalu mobilnym w pomocy społecznej

 

Podczas pracy na terminalu mobilnym istnieje możliwość zdefiniowania szablonów wywiadów środowiskowych, a więc jest możliwość wybrania odpowiedniej części wywiadu.

Wywiad środowiskowy przeprowadza się najczęściej w miejscu zamieszkania wnioskodawcy. Pracownik udając się na wywiad do mieszkania potencjalnego Klienta, zabiera ze sobą terminal w celu przeprowadzenia wywiadu środowiskowego (nie bierze się wersji papierowej wywiadu). Wskazane jest także zabranie ze sobą druków różnego rodzaju oświadczeń, które, jak zakładamy, Klient będzie wypełniał.

W systemie Pomost należy zlecić przesłanie wywiadu do terminalu mobilnego, czyli wybrać odpowiednią jego część. Terminal podpięty do sieci pobiera wybrane zlecenie spośród szablonów wydruków wśród poniższych szablonów wywiadów:

Szablon części I – wywiad środowiskowy własny
Szablon części II – wywiad z osobą z art. 103
Szablon części III – aktualizacja wywiadu z osobą z art. 103 Szablon
części IV – aktualizacja I części wywiadu środowiskowego
Szablon części V – wywiad dla osoby ubiegającej się o pomoc na usamodzielnienie
Szablon części VI – wywiad dla cudzoziemca
Szablon części VII – opis sytuacji rodziny dotkniętej sytuacją kryzysową występującą na skalę masową.

Podczas przeprowadzania wywiadu wszystkie dane i odpowiedzi strony wpisuje się do terminala mobilnego. Klient własnoręcznie podpisuje oświadczenie przeprowadzenia rodzinnego wywiadu środowiskowego w postaci elektronicznej, które zawiera wygenerowany przez terminal mobilny numer – unikalną sumę kontrolną. Oświadcza, że zapoznał się z treścią przeprowadzonego wywiadu środowiskowego, oznaczonego unikalną sygnaturą, zwaną sumą kontrolną, przeprowadzonego w postaci elektronicznej za pomocą systemu teleinformatycznego. Wygenerowany numer służy autoryzacji i zatwierdzeniu wszystkich danych zawartych w wywiadzie. Jest on umieszczony na każdej stronie wywiadu środowiskowego i musi być zgodny z numerem zapisanym na oświadczeniu klienta.

Po wprowadzeniu wszystkich danych do terminala mobilnego i poprawnym uzupełnieniu szablonu wywiadu następuje autoryzacja danych. Wywiad można później wydrukować.
Praca przy użyciu terminalu mobilnego jest sprawniejsza od tradycyjnej pracy na tzw. papierowym wywiadzie.

Wymaga wpisania danych do terminalu, a nie jak w wersji papierowej – uzupełnienia wywiadu ręcznie i następnie wpisania go raz jeszcze w system Pomost.

Komentarze Praca na terminalu mobilnym w pomocy społecznej (0)

      3 + 1 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Różnica w wyliczaniu dochodu z gospodarstwa rolnego w świadczeniach rodzinnych i pomocy społecznej

29 sierpnia 2017      TAGI:      
Przy ustalaniu prawa do pobierania świadczeń rodzinnych, czyli przy przeliczaniu dochodu...»

Jakie zbiory danych powinien zgłosić do GIODO ośrodek pomocy społecznej?

Ośrodek pomocy społecznej winien zgłosić Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych...»

Umieszczenie w domu pomocy społecznej bez zgody Klienta

02 sierpnia 2017      TAGI:      
  Ustawa o pomocy społecznej wskazuje, iż osobie wymagającej całodobowej...»

Jak uzyskać skierowanie do Domu Pomocy Społecznej?

25 maja 2016      TAGI:         
Jeżeli spełnia się przesłanki do umieszczenia w Domu Pomocy Społecznej – czyli:...»

Kiedy powstaje niezdolność do pracy według przepisów Ustawy o pomocy społecznej?

06 września 2016      TAGI:         
Zgodnie z Ustawą o pomocy społecznej całkowicie niezdolny do pracy jest m.in. ten,...»

Czy można złożyć wniosek o przyznanie pomocy społecznej w imieniu innej osoby?

03 sierpnia 2016      TAGI:      
Zgodnie z przepisami Ustawy o pomocy społecznej świadczenia z pomocy społecznej mogą...»