Dostęp pracodawcy do poczty służbowej pracownika
Jak wyjaśnia UODO, pracodawca może wprowadzić monitoring poczty elektronicznej pracownika w sytuacji, gdy jest to niezbędne w jego ocenie do zapewnienia organizacji pracy, umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy. Sama kontrola ów poczty nie może naruszać tajemnicy korespondencji oraz innych dóbr osobistych pracownika o czym stanowi art. 223 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
Pracownik musi zostać poinformowany o celu jaki przyświeca pracodawca stosując monitoring.
Sam pracodawca natomiast informuje pracownika o wprowadzeniu w/w monitoringu poczty, nie później niż dwa tygodnie przed jego uruchomieniem.
Źródło:
https://uodo.gov.pl/pl/138/1635
Komentarze Dostęp pracodawcy do poczty służbowej pracownika (0)

Konkurs z okazji Dnia Pracownika Socjalnego!
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie z okazji Dnia Pracownika...»

Nieodczytanie poczty e-mail a konsekwencje dla organu
Postępowanie w przedmiocie udzielenia informacji publicznej jest postępowaniem odformalizowanym,...»

Pracodawca a prywatne dane kontaktowe pracownika
Pracodawca w procesie rekrutacji uzyskuje wiele danych pracownika, w tym również prywatne...»
Jaka będzie przyszłość zawodu pracownika socjalnego?
Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie, Wydział Nauk...»

Klub Pracownika Socjalnego
Otwarcie Klubu Pracownika Socjalnego w Warszawie nastąpi 20 marca 2012 roku. Jest toszczególny...»
Poradnik Pracownika Socjalnego
Witam, mam zaszczyt przekazać Czytelnikom Pierwszego Polskiego Portalu Pomocy Społecznej...»