Dostęp pracodawcy do poczty służbowej pracownika
Jak wyjaśnia UODO, pracodawca może wprowadzić monitoring poczty elektronicznej pracownika w sytuacji, gdy jest to niezbędne w jego ocenie do zapewnienia organizacji pracy, umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy. Sama kontrola ów poczty nie może naruszać tajemnicy korespondencji oraz innych dóbr osobistych pracownika o czym stanowi art. 223 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
Pracownik musi zostać poinformowany o celu jaki przyświeca pracodawca stosując monitoring.
Sam pracodawca natomiast informuje pracownika o wprowadzeniu w/w monitoringu poczty, nie później niż dwa tygodnie przed jego uruchomieniem.
Źródło:
https://uodo.gov.pl/pl/138/1635
Komentarze Dostęp pracodawcy do poczty służbowej pracownika (0)

Wynagrodzenie pracownika a dostęp do informacji publicznej
Dostęp do informacji publicznej w kontekście wynagrodzenia pracowników pełniących...»

Specjalizacja w zawodzie pracownika socjalnego
W dniu 11 listopada 2022 r. zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Rodziny iPolityki...»

Urlop pracownika a postojowe
Rzecznik Praw Obywatelskich wychodząc naprzeciw potrzebom pracowniczym, opublikował...»
”Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika”
"Ludzie są najważniejszym zasobem firmy" - to truizm z lubością powtarzany...»

Bezpieczeństwo pracownika socjalnego – ważne zagadnienie i przypomnienie o konferencji
W dniu 24 listopada 2016 r. na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego odbędzie...»

Warszawa: Klub Pracownika Socjalnego
Trwają przygotowania do kolejnego spotkania Klubu Pracownika Socjalnego w Warszawie....»