Partnerzy

      Newsy         

NIK o pracy zdalnej

NIK dokonał oceny organizacji pracy zdalnej w związku z Covid-19 w 40 instytucjach publicznych.  Jak wynika z treści raportu, aż 34 z nich nie były przygotowane do wykonywania zadań na odległość, głównie z powodu braku sprzętu i barier technicznych.

Jak wykazała kontrola, niemal wszyscy pracownicy, którym polecono pracę zdalną, korzystali z prywatnego dostępu do Internetu. W ocenie Izby nie powinno być to standardem, zwłaszcza, że pracodawcy nie zwracali podwładnym poniesionych z tego tytułu kosztów.

Jak podnosi NIK, skontrolowane instytucje nie szukały rozwiązań usprawniających pracę zdalną, zwłaszcza takich metod pracy, które pozwoliłyby na bezpośrednią obsługę interesantów. Nie przeprowadzano tam audytów czy kontroli, które pokazałyby bariery i dobre praktyki w ramach pracy zdalnej.

W efekcie zaledwie 32% pracowników skontrolowanych instytucji było w stanie realizować zdalnie kluczowe zadania. Pozostałe podmioty, czyli 2/3, wykonywała prace niewymagające dostępu do systemów informatycznych, dokształcała się we własnym zakresie, brała udział w szkoleniach albo pozostawała do dyspozycji pracodawcy.

Jak wskazuje NIK, we wnioskach z kontroli podmiotu kierownicy podmiotów wykonujących zdalną pracę winni:

• podjąć lub kontynuować działania w celu doposażenia podmiotów w przenośny sprzęt komputerowy, wprowadzenie digitalizacji danych oraz umożliwienie wykorzystywania systemów dziedzinowych w ramach zdalnej realizacji zadań;
• ustalić faktyczny potencjał poszczególnych jednostek do realizowania zadań na odległość i pozyskać rzetelne danych na temat zapotrzebowania na sprzęt komputerowy oraz niezbędne rozwiązania techniczne i organizacyjne, umożliwiające zdalne wykonywanie pracy i przygotowanie do transformacji cyfrowej;
• przy przeprowadzaniu okresowego audytu bezpieczeństwa, o którym mowa w § 20 ust. 2 pkt 14 rozporządzenia KRI, zidentyfikować i zweryfikować ryzyka w zakresie wykorzystywania w pracy zdalnej prywatnych zasobów do celów służbowych oraz wynoszenia oryginałów dokumentów poza siedziby jednostek, a także uregulować te zagadnienia w wewnętrznych procedurach dotyczących bezpieczeństwa informacji.

Źródło:

https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/praca-zdalna-w-urzedach.html

Komentarze NIK o pracy zdalnej (0)

      3 + 1 = ?    

ZOBACZ PODOBNE

Dochód z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych

Dochód z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych

27 września 2023      TAGI:         
Prezes Głównego Urzędu Statystycznego obwieszczeniem z dnia 21 września 2023 r.ogłosił,...»

Ostatnie wolne miejsca na studia podyplomowe: Metodyka i metodologia pracy socjalnej oraz MBA dla profesji społecznych!

14 marca 2024      TAGI:      
Uczelnia Korczaka, lider w kształceniu profesji społecznych, zamyka nabór na studia...»
Metodyka i metodologia pracy socjalnej

Metodyka i metodologia pracy socjalnej – trwa nabór na studia

10 sierpnia 2022      TAGI:         
Uczelnia Korczaka, jeden z liderów w szkoleniu profesji społecznych, prowadzi nabór...»

Katarzyna Kłosowska z MOPS w Kętrzynie, laureatka nagrody ministra pracy i polityki społecznej:

19 marca 2009     
- Potrzebne jest nam poparcie władz samorządowych, radnych – tu potrzebne sązmiany...»

Praktyka pracy środowiskowej – studia podyplomowe

02 sierpnia 2012     
Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie zaprasza na studia podyplomowe PRAKTYKA...»

Nagrody specjalne Ministra Pracy i Polityki Społecznej 2011

28 maja 2011     
Wzorem lat ubiegłych w Dniu Pracownika Socjalnego przyznane będą nagrody specjalne...»
AnulkaB » 15 kwietnia 2025, 08:49

dodatek motywacyjny a chorobowe pracownika

maagis » 15 kwietnia 2025, 08:48

Miks totalny

referent444 » 15 kwietnia 2025, 08:43

zmiana składki KRUS

gops.ania.22 » 15 kwietnia 2025, 08:39

celowy na zakup odzieży

nova12 » 15 kwietnia 2025, 07:58

renta rodzinna a dochód uzyskany