Kampania Stop Ubóstwu
17 maja 2010r. rozpoczął się Polski Tydzień Tematyczny zorganizowany w ramach obchodów Europejskiego Roku Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym. Polski Komitet EAPN przygotował kampanię społeczną „Stop Ubóstwu”, którą chce zwrócić uwagę społeczeństwa na fakt, iż prawie, co piąty Polak zmaga się, na co dzień z problemem ubóstwa. Kampania będzie realizowana przy współpracy telewizji i radia, prasy, Internetu oraz kin w Polsce.
Polski Komitet Europejskiej Sieci Przeciwdziałania Ubóstwu EAPN włączył się w działania, które mają na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat problemu ubóstwa i wykluczenia społecznego. Polski Komitet EAPN chce uświadomić społeczeństwu, że ubóstwo i wykluczenie społeczne jest równoznaczne z byciem pozbawionym podstawowych praw. Trzeba dostrzec wpływ pogłębiających się nierówności nie tylko na osoby „biedne”, ale również na całe społeczeństwo.
Przygotowano seminaria, spotkania oraz pikniki zorganizowane przez organizacje pozarządowe. Inicjatywy te mają na celu uwrażliwienie społeczeństwa na problemy społeczne.
Hasło kampanii brzmi "Ubóstwo – dostrzegaj, reaguj". Organizatorzy przygotowali spoty, które zostaną wyemitowane w kilku stacjach telewizyjnych, radiowych oraz opublikowane w gazetach i portalach internetowych. Mają nadzieję, że akcja uwrażliwi społeczeństwo na problemy osób ubogich.
20% Polaków na co dzień zmaga się z ubóstwem
Ubóstwo – dostrzegaj, reaguj
Plakat [ tutaj ]
Strona internetowa Kampanii [ tutaj ]
Informacja o kampanii społecznej przygotowanej przez Polski Komitet Europejskiej Sieci Przeciwdziałania Ubóstwu i Wspólnotę Roboczą Związków Organizacji Socjalnych przy współpracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Kamila Płowiec
Sekretarz EAPN Polska/WRZOS
www.eapn.org.pl
oprac. ops.pl angoc
Komentarze Kampania Stop Ubóstwu (0)

Międzynarodowa kampania przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży
Debata – Partycypacja osób doświadczających ubóstwa i wykluczenia społecznego oraz strategie i programy przeciwdziałania ubóstwu
